Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Zabos vagy? Nyugi

A változatos, kiegyensúlyozott étrend részeként fogyassz sokféle, lehetőség szerint teljes kiőrlésű gabonafélét, és véletlenül se hagyd ki a zabot

A zabnak kiemelkedő helye van az egészséges táplálkozásban. Magas rosttartalma mellett gazdag vitaminokban és nyomelemekben, például B- és E-vitaminban, káliumban, foszforban és magnéziumban is. Egyik legértékesebb tápanyaga a korpájában található (béta-glükán), ezért érdemes teljes értékű formában felhasználni és fogyasztani.


Mi is az a béta-glükán?

A béta-glükán egy az élelmi rostok közé tartozó, az emésztőrendszernek ellenálló összetett szénhidrát. Növények és gombák sejtfalában is megtalálható, legjellemzőbb forrása az élesztő és a zab.


3 g zab béta-glükán napi bevitele csökkentheti a vér koleszterinszintjét, így fogyasztása kifejezetten ajánlott, mivel a szívkoszorúér-betegség kialakulásában a magas koleszterinszint kockázati tényező. Napi rendszerességgel érdemes beiktatni a zabfogyasztást az étrendbe. Fogyassz teljes értékű, hántolatlan zabpelyhet, pékárut vagy teljes kiőrlésű zabos kekszet az egészséges táplálkozás jegyében!

Egy tálka Nestlé OATS zsírszegény tejjel, joghurttal, friss gyümölccsel és diófélével kellemes, kiegyensúlyozott reggeli az asztalodon, és máris beillesztettél egy zabos fogást az étrendedbe.