Te mennyit tudsz a rostokról?

Teszt
Te mennyit tudsz a rostokról?
Érdekel, hogyan alakíthatsz ki egészséges étrendet? Ebben a rostoknak is nagy szerepe van. Teljes értékű gabonák, zöldségek, gyümölcsök… Te mennyit tudsz a rostokról? Teszteld most tudásod!

Mire jók a rostok? Találd meg a HAMIS választ!

  • Segítik a nap folyamán az egyenletes vércukorszint fenntartását, így a megfelelő szellemi- és fizikai teljesítményt. Gátolják a koleszterin és az epesavak bélből történő felszívódását is, így csökkentik a vér koleszterinszintjét. 
  • Nagy duzzadóképességüknek köszönhetően sok folyadékot tudnak magukba szívni, így étkezéskor nagyobb, azt követően pedig elhúzódóbb teltségérzetet eredményeznek, ezáltal az ideális testtömegünk megtartásában is szerepet játszhatnak. 
  • A rostok kizárólag abban segítenek, hogy jó legyen a bélműködésünk. Ezért fontos, hogy a nap folyamán, de főleg este sokat fogyasszunk belőlük.

Mennyi egy átlag felnőtt ember ajánlott napi rostfogyasztása?

  • Napi 12 gramm elegendő. 
  • Napi 25-35 gramm a megfelelő mennyiség. 
  • Minél több rostot fogyasztasz, annál egészségesebb leszel. 

Melyek a magas rosttartalmú élelmiszerekre az alábbiak közül?

  • Zab, lenmag, narancs, brokkoli
  • Túró, kenyér, tojás, sajt
  • Parizer, banán, rizs, csokoládé

Melyik állítás jellemzi az étrendedet?

  • Minden nap több alkalommal is fogyasztok teljesértékű gabonaforrást, nyers gyümölcsöt és zöldséget.
  • Általában hiányzik az étrendemből a friss gyümölcs és zöldség, és többnyire finomított pékárukat fogyasztok.
  • Hetente kb. háromszor fogyasztok gyümölcsöt vagy zöldséget és ugyan nem mindig, de próbálom előnybe részesíteni a teljes értékű pékáruk fogyasztását. 

Mit gondolsz, melyik reggeli tartalmazza a legtöbb rostot?

  • 1db vizes zsemle, sonkával, margarinnal és 3 db koktél paradicsommal
  • 2 közepes szelet teljeskiőrlésű kenyér, zöldségkrémmel, sajttal és 1 nagy marék rukkolával
  • 1 nagy bögre tejeskávé, 3 zabkeksszel és 1 marék áfonyával

Figyelsz arra, hogy napi 4-5 alkalommal fogyassz zöldségeket, gyümölcsöket és/vagy teljes kiőrlésű gabonaféléket?

  • Igen
  • Nem
fibertest
On
Off
Off
Off
0-0-1
0-1-0
1-0-0
1-0-0
0-1-0
1-0
6
4
Off
Off
Off