Rost

Rostok az étrendben

Figyelj a rostbevitelre! Az élelmi rostok fogyasztása nélkülözhetetlen az emésztés egészségének fenntartásához és a kiegyensúlyozott, változatos táplálkozáshoz. A jó hír az, hogy sok kedvelt élelmiszer – akár a te kedvenceid is – rostokban igen gazdag. A legjelentősebb rostforrások a teljes kiőrlésű élelmiszerek, a zöldségek és gyümölcsök (a csonthéjasok is) valamint a hüvelyesek.

Étkezés
Ha januárban már kipróbáltad és rendszeresítetted a növényi alapú étrendet, a február kiváló alkalom arra, hogy tudatosabban tekints a napi rostfogyasztásod növelésére.
Étkezés
Nem is gondolnád, hogy egy vitaminokban és tápanyagokban gazdag összetevőkből jól megkomponált reggeli turmix mennyire jót tud tenni az egészségednek. Ráadásul sokszor egyszerűbb is elkészíteni és meginni, mint egy „hagyományos” reggelit.
Életmód
Manapság sokan vágnak bele a növényi alapú étrendbe az egészségtudatosság jegyében. Összegyűjtöttünk pár hasznos tippet, hogyan érdemes elkezdeni.
Étkezés
Bár a friss zöldség és gyümölcs kínálat ilyenkor korlátozott, meg fogsz lepődni, milyen izgalmas dolgokat lehet belőlük kihozni. Köretnek vagy magában, próbáld ki ezt a szuper salátát!
Étkezés
Ha a céklára máris vágtál egy grimaszt, ne add még fel, olvass tovább! Ez ugyanis nem a klasszikus ecetes céklasaláta. Ehhez a salátához sült céklát használtunk. És ez teljesen meg fogja változtatni a cékláról alkotott véleményedet. Ebben a formájában a cékla édeskés és kevésbé „föld ízű”. Puha, zamatos, lágy, remekül kombinálható markánsabb ízű kiegészítőkkel, mint ebben a salátában a kéksajt.
Életmód
A megfelelő rostbevitel elengedhetetlen a gluténmentes étrend esetén is, azonban lényegesen nagyobb körültekintést igényel a megfelelő rostforrás kiválasztása.
Étkezés
És egyáltalán miért fontosak, és hogyan tudod őket egyszerűen beépíteni a napi menübe?
Étkezés
Ne tökölj! Vagyis... de! A sütőtök nem csak magában, de sütve is jó! Sőt, azok, akik amúgy sütve nem nagyon eszik, feldolgozva nagyon is megszeretik. Remek tippeket mutatunk.
Életmód
A tudatos rostfogyasztás több annál, mint tudni mennyi az ajánlott napi rostbevitel. Célja az ideális rostforrások megtalálása, és fokozatos bevezetésük a napi étrendedbe.
Étkezés
Te hogyan gondoskodsz bélflórád egyensúlyáról? Tudtad, hogy megfelelő állapota kulcsfontosságú ahhoz, hogy jobban érezd magad a bőrödben?