Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Kóstoltad már ezeket a gluténmentes álgabonákat?

Erre csörög a dió, arra meg a mogyoró

Milyen gluténmentes gabonaféléket választhatsz?

Gluténmentes táplálkozás esetén is fontos, hogy az étrendben rendszeresen szerepeljenek gabonafélék. Cikkünkből megtudhatod, melyek lehetnek ezek.

Kukorica, köles, rizs


E három gabona gluténmentes diétába is beilleszthető. A basmati rizstől a jázmin rizsig sokféle választható, azonban a vadrizs (más néven indián, vagy fekete rizs, de valójában nem rizs, hanem egy vízi növény magva) gluténmentes étrendben nem alkalmazható, mert betakarítás során szennyeződhet gluténnal – kizárólag abban az esetben, ha nyomokban sem tartalmaz glutént.

 

Részesítsd előnyben a barna rizst! Fehér társánál jóval több élelmi rost, vitamin, ásványi anyag és védő hatású fitonutriens található benne. 

 

A gluténérzékenység enyhébb megjelenési formájában tolerálható maximum napi 50-60g nem gluténszennyezett zab fogyasztása, amivel az étrend változatosabbá tehető. Súlyosabb formájában, valamint bizonyos esetekben (pl. a diétára nem reagáló, ún. refrakter cöliákiában) azonban továbbra is kerülendő a zab.


Hajdina, amaránt, quinoa…


Jelentős rosttartalmú gluténmentes nyersanyagok, melyek botanikailag nem sorolandók a valódi gabonák közé (úgynevezett álgabonák), de termésük, felhasználásuk azokhoz hasonló.