Tényleg zsír a zsír? - Érdekességek a zsírokról

Mi a Nestlénél erre figyelünk a zsírral kapcsolatban

Ha nagyobb az adag, nehezebb mértéket tartani?

Az elmúlt évtizedekben egyes élelmiszerek kapcsán megfigyelhető tendencia, hogy nőtt az adagok nagysága

Bizonyos élelmiszereknél – pl. sós rágcsálnivalók, édességek, gyorsételek – az adagnagyság napjainkban kb. 20-50 %-kal nagyobb, de adott esetben akár duplája is lehet a húsz évvel ezelőttinek.

A nagyobb adag általában arra késztet, hogy többet fogyassz, így könnyebben elveszítheted a mértéket. Az energiadúsabb élelmiszerek esetében ennek gyorsan meglátszik a következménye: többet mutat a mérleg.

Összeadódó mennyiségek

A növekvő adagnagyságok hatást gyakorolhatnak az energia bevitelre. Ha nap mint nap „szinte észrevétlenül ” 100-200 kcal-val (pl. néhány darab keksszel) többet fogyasztasz a szükségesnél, az egy év alatt összesen annyi extra kilókalóriát jelent, ami már látványos, kb. 5-10 kg testtömeg-gyarapodással jár.

A „családi méretben” kapható ételek (bő olajban sült panírozott rántott húsok, sült hasábburgonya, stb.) helyett válaszd a kisebb kiszerelésű adagokat!