Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Tedd félre kicsit a fehér lisztet! 1. rész

Amit a fehérjékről tudni kell 1.

Terítéken a hajdina és a quinoa

Vigyél változatosságot táplálkozásodba, és építs be étrendedbe köretként eddig nem próbált gabonaféléket! 

A hajdina és a quinoa – bár növénytanilag nem sorolandók az igazi gabonák közé (álgabonák) – keményítőt tartalmazó magvaik a gabonákhoz hasonlóan felhasználhatók. Nagy fehérjetartalmuknak és kedvező aminosav-összetételüknek köszönhetően jól beilleszthetők a vegetáriánus étrendekbe. 

Jelentős mennyiségben található bennük élelmi rost, ennek folytán a bélrendszer egészsége szempontjából hasznos nyersanyagok. Káliumban és magnéziumban is bővelkednek, ezért a szív- és érrendszerre nézve különösen kedvező a fogyasztásuk. A hajdina mindemellett gazdag P-vitaminban (rutinban), amely a hajszálerek falát erősítő összetevő.
 

A hajdinát fűszerezheted pl. bazsalikommal, kakukkfűvel, fokhagymával, tálalás előtt megszórhatod apróra vágott snidlinggel; brokkolival, de akár sütőtökkel is finom párolt köret készíthető belőle. 

 

A quinoát szintén társíthatod különböző zöldségfélékkel. Bátran kísérletezz főzés során, adj hozzá apróra vágott vöröshagymát, paradicsomot, paprikát, vagy megkóstolhatod babbal, gombával is!