Élelmi rostok az étrendben

Így kezdd az újévi étrend váltást

OKOSTÁNYÉR a kiegyensúlyozott életmódhoz

A korábbi tápanyagalapú táplálkozási ajánlásoktól ajánlásoktól eltérően az OKOSTÁNYÉR® a különböző élelmiszertípusok, élelmiszercsoportok megfelelő fogyasztásáról ad tájékoztatást. Neked okos a tányérod?  

OKOSTÁNYÉR® néven új táplálkozási útmutatót készített a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége. A fókuszban az élelmiszercsoportok kerültek. Így nem kell többet azon töprengeni, hogy mi is az a szénhidrát vagy miben van fehérje. Figyelj arra, hogy a zöldségek, gyümölcsök, gabonafélék, húsok és tejtermékek megfelelő minőséggel és mennyiséggel szerepeljenek az étrendedben.


A kiegyensúlyozott étrend kialakításához a következő ajánlásokat vedd figyelembe:

  • Fogyassz minden nap zöldségfélét, gyümölcsöt, teljes értékű gabonát, tejet, zsírszegény tejtermékeket, húsokat!
  • Figyelj az elfogyasztott ételek, italok mennyiségére és minőségére!
  • Egyél naponta 3-5 alkalommal, minél változatosabban! A rendszeres étkezés a kiegyensúlyozott életmód egyik fontos része.
  • Használd a lehető legkevesebb sót, cukrot és zsiradékot az ételek elkészítéséhez! Használj helyettük friss vagy szárított zöldfűszereket!
  • Minden nap egyél friss zöldséget, gyümölcsöt. Mennyit is? A napi táplálékod fele zöldség és gyümölcs legyen!
  • Fogyassz rendszeresen teljes értékű gabonát! Ez a hazai étkezési szokások tekintetében kiemelten fontos ajánlás. Lehetőség szerint válassz teljes értékű gabonából készült pékárut és tésztát.
  • Válassz változatosan a fehérjeforrások közül! A húsok mellett kerüljön az asztalra legalább hetente egyszer hal, naponta fogyassz tejet, tejterméket, de fontos, hogy az alacsonyabb zsírtatalmút válaszd. 
  • A megfelelő folyadék fogyasztásról se feledkezz meg, igyál bőségesen ivóvizet! Napi 8 pohár víz fogyasztása javasolt.

 

Az egészséges táplálkozás mellett ne feledkezz meg a testmozgásról! A rendszeres mozgás, sport, kirándulás, sokat segít a teljes élet megvalósításában.