Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Vége az ünnepeknek, törődj egy kicsit a gyomroddal!

Síelj itthon!

Hidratáció a mozgás függvényében

Az egészségmegőrzést szolgáló fizikai aktivitás, sport elengedhetetlen feltétele a kellő hidratáltság. Cikkünkből ehhez kapcsolódóan megtudhatsz néhány alapvető szempontot.

Ha vízhiányos a szervezet, az nemcsak a szellemi , hanem a fizikai teljesítőképességet is csökkenti, izomgörcsöket, fáradtságot okozhat, és megterheli a szívet. 


Eltávozó víz és só


Verejtékezéssel folyadékot és ásványi anyagokat (főképp nátriumot) veszítünk, amelyeket pótolni kell. A szükséges mennyiség függ a mozgástól, annak időtartamától, intenzitásától, a környezeti tényezőktől, illetve olyan egyéni tulajdonságoktól is, mint a verejtékezés mértéke. 

 

A sporttevékenység előtt 1-2 órával fogyassz el kb. fél liter folyadékot, és lehetőleg mozgás közben is figyelj a megfelelő folyadékpótlásra.

 

Víz vagy sportital?


Szabadidősportban a csapvíz és az ásványvíz általában kielégítően pótolják a folyadékveszteséget. Hosszabban tartó (1-1,5 órát meghaladó), vagy intenzív fizikai terhelés során indokolt lehet a sportitalok fogyasztása, amelyek vizet, ásványi anyagokat –köztük nátriumot – és szénhidrátot is tartalmaznak. Ezt sem szabad azonban túlzásba vinni!

 

Az értékes gondolatokat köszönjük szakmai partnerünk, az MDOSZ kollégájának, Szász-Győző Zsuzsannának!