Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Tedd félre kicsit a fehér lisztet! 1. rész

Amit a fehérjékről tudni kell 1.

Három gyorsan elkészíthető gabonaköret

Szeretnéd az étkezéseidet színesebbé tenni? Kezdd a köretekkel! Cikkünkben találsz néhány gabonás ötletet.

Bulgur


Az előpárolt, szárított tört búzát szinte alig kell főzni, 10-15 perc alatt elkészül. Zöldfűszerekkel ízesítve kitűnő választás például egy sajtos csirkemell köreteként, friss salátával tálalva.


Kuszkusz


Eredetileg lisztezett durum búzadarából állítják elő, de készülhet más gabonafélékből is. Forró vízzel leöntve, majd lefedve – akár párolt zöldségekkel, hallal együtt – szintén rövid idő alatt ebéd vagy vacsoraétel varázsolható belőle az asztalra.


Köles


Kb. 15-20 percre van szükség ahhoz, hogy nagyjából kétszeres mennyiségű vízben megfőzd a kölest. Gazdagíthatod például zöldségfélékkel (hagyma, spenót, stb.) és reszelt sajttal.

 

A köles jelentős niacintartalmú gabona, és több fehérjét, valamint rostot tartalmaz, mint a fehér rizs. Aminosav-összetétele kedvező hatású különböző gyulladásos állapotoknál.

 

Mártásos, szaftosabb ételekhez száraz, míg egészben vagy roston sütött hús- és halételekhez inkább lédúsabb köretet tervezz.