Tippek laktózmentes étrendhez

Ezt csomagold a suliba - Tízórai tippek

Ezt csomagold a suliba!

Unalmasak a reggeli szendvicsek, olyat szeretnél pakolni, amit biztos megesznek a gyerekek, de változatos is? Tízórais dobozba való tippjeink következnek.

Azt előre le kell szögeznünk, hogy az a tuti tízórai, amit el is fogyasztanak a gyerekek az iskolában. Emellett viszont nem árt figyelembe venni, hogy a reggeli és a vacsora között ezek azok a finomságok, amit te állíthatsz össze, és amivel ki tudja egészíteni az iskolás a befizetett étkezéseket.

Még az új ízekre nyitott, jó evő gyerekeknél is van hosszú nap, edzés, különórák, amikor szüksége lesz a hazai aranytartalékra, ha pedig nem ízlik az ebéd, akkor a tízórais doboz tartalmával kell kihúzni délutánig, estig. 
Az iskolás gyerekek egyharmada üres gyomorral indul el az iskolába – derült ki Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) és a Nestlé Hungária közös kutatásából 2015-ben. A napindító étkezés fontosságáról már sokszor olvashattál nálunk.

Tízórai javaslatainkat úgy állítottuk össze, hogy az otthoni reggelit nem pótolják!

  1. A változatos szendvics: variálj a pékárukkal, lehetőség szerint válassz teljes kiőrlésű, magos kenyeret, kiflit, zsemlét. A szendvicsbe kerüljön a felvágott vagy sajt mellé zöldség is. Érdemes kipróbálni a házi szendvicskrémeket, azokban még a válogatós gyerekek is sokszor jobban megeszik a zöldségeket. Sokszor jobban járnak a gyerekek két kisebb szendviccsel, mint egy hatalmassal, érdemes félbevágva becsomagolni nekik.
  2. Friss gyümölcsök, zöldségek: érdemes beruházni egy osztott dobozra, vagy egy kisebbre, amiben külön tudja szállítani a gyümölcsöt. Egy almát, egy banánt csak be kell dobni a táskába, de idénygyümölcsöket is vihet magával kis dobozban, anélkül, hogy tönkremennének. Pakolj például cseresznyét, epret, ősszel szilvát, körtét darabolva, szőlőt. Sokszor csak utaznak az almák a hátizsákban, de ha feldarabolod, akkor el is fogy napközben. 
  3. Nassolnivaló, gyors energia: nem ördögtől való gondolat az iskolai intenzív tanulást egy adag csokival is megtámogatni. Nassolni azonban lehet müzliszeletet, gabonapehely szeletet, olajos magokat is. Ezen a fronton igazán változatosan lehet kiegészíteni a doboz tartalmát. Előző este akár közösen is kiválaszthatjátok , mit csomagolj másnapra, így várhatóan még nagyobb lesz a megelégedés.

 

A félbevágott szendvics, a darabolt alma, a maréknyi olajos mag vagy mazsola nem csak a nagyon válogatós gyerekek számára jelenthet jó megoldást. Van olyan, hogy pont tornaóra után jön a tízórai szünet, és alig van idő bekapkodni valami. Előfordul, hogy ötödik órában jön egy dolgozat, és már kopog addigra a szemük az éhségtől. Sorolhatnánk azokat az iskolai helyzeteket, amikor nagy segítség a gyors utánpótlás. Érdemes ezeket a trükköket kipróbálni, és megkérdezni őket, bevált-e.