Gluténmentes reggeli ötletek

Tippek gluténmentes étrend kialakításához

Ezt csomagold a suliba!

Unalmasak a reggeli szendvicsek, olyat szeretnél pakolni, amit biztos megesznek a gyerekek, de változatos is? Tízórais dobozba való tippjeink következnek.

Az a tuti tízórai, amit el is fogyasztanak a gyerekek az iskolában. Emellett viszont nem árt figyelembe venni, hogy a reggeli és a vacsora között ezek azok a finomságok, amit te állíthatsz össze, és amivel ki tudja egészíteni az iskolás a befizetett étkezéseket.

Még az új ízekre nyitott, jó evő gyerekeknél is van hosszú nap, edzés, különórák, amikor szüksége lesz a hazai aranytartalékra, ha pedig nem ízlik az ebéd, akkor a tízórais doboz tartalmával kell kihúzni délutánig, estig. 

Az iskolás gyerekek egyharmada üres gyomorral indul el az iskolába – derült ki Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) és a Nestlé Hungária közös kutatásából 2015-ben. A napindító étkezés fontosságáról már sokszor olvashattál nálunk.

Tízórai javaslatainkat úgy állítottuk össze, hogy az otthoni reggelit nem pótolják!

Ezekkel a trükkökkel teheted változatossá és vonzóbbá a tízórait:

  1. A változatos szendvics
    - Variálj a pékárukkal, lehetőség szerint válassz teljes kiőrlésű, magos kenyeret, kiflit, zsemlét.
    - Izgalmasabb a szendvics, ha tortilla lapba tekered a hozzávalókat. A tortillatekercsben még a salátalevél is vonzóbbnak tűnik.
    - A szendvicsbe kerüljön a felvágott vagy sajt mellé zöldség is.
    - Érdemes kipróbálni a házi szendvicskrémeket, mint például a padlizsánkrémet vagy a sült paprikakrémet. Ezekben még a válogatós gyerekek is sokszor jobban megeszik a zöldségeket. Szendvicskrém nem csak zöldségből készülhet. - Nagyon finom a márványsajtkrém is, de ezzel bánj óvatosan, mert könnyebben romlik, mint a tejtermék mentes zöldségkrémek.
    - Sokszor jobban járnak a gyerekek két kisebb szendviccsel, mint egy hatalmassal, érdemes félbevágva becsomagolni nekik.
     
  2. Friss gyümölcsök, zöldségek
    - Érdemes beruházni egy osztott tízórais dobozra, vagy több kisebbre, amiben külön tudja szállítani a gyümölcsöt. Egy almát, egy banánt csak be kell dobni a táskába, de idénygyümölcsöket is vihet magával kis dobozban, anélkül, hogy tönkremennének. Pakolj például cseresznyét, epret, ősszel szilvát, körtét vagy szőlőt.
    - A nagyobb gyümölcsöket, mint az alma vagy a körte, darabold fel, a narancsot, mandarint szedd cikkekre, és úgy tedd a dobozba. Így nem csak utazni fognak egész nap a hátizsákban, hanem nagyobb eséllyel el is fogynak napközben. 
     
  3. Nassolnivaló, gyors energia
    Nem ördögtől való gondolat az iskolai intenzív tanulást egy adag csokival is megtámogatni. Nassolni azonban lehet müzliszeletet, gabonapehely szeletet, olajos magokat is. Ezen a fronton igazán változatosan lehet kiegészíteni a doboz tartalmát. Előző este akár közösen is kiválaszthatjátok , mit csomagolj másnapra, így várhatóan még nagyobb lesz a megelégedés.

 

A félbevágott szendvics, a darabolt alma, a maréknyi olajos mag vagy mazsola nem csak a nagyon válogatós gyerekek számára jelenthet jó megoldást. Van olyan, hogy pont tornaóra után jön a tízórai szünet, és alig van idő bekapkodni valami. Előfordul, hogy ötödik órában jön egy dolgozat, és már kopog addigra a szemük az éhségtől. 

 

Nestlé tippünk
Ne feledkezz el a folyadékpótlásról sem! Kulacsban mindig legyen a gyerekeknél víz, amiből rendszeresen tud napközben inni. Ha pedig igazán kedveskedni szeretnél neki, csomagold kedvenc Nesquik kakaóját, ami most már dobozos kakaóital formájában is kapható a Coop, Auchan és CBA üzletekben.