Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Erre csörög a dió, arra meg a mogyoró

Alma vagy körte?

Miből álljon egy kiegyensúlyozott reggeli?

Összeszedtük milyen tápanyagokról érdemes gondoskodni, ha reggelit készítesz. Segítünk kiválasztani az alapanyagokat.

Szénhidrátok
Egy kiegyensúlyozott reggeli alapját az összetett szénhidrátforrások közé tartozó, teljes értékű gabonát tartalmazó gabonafélék alkotják. Ide tartoznak például a teljes kiőrlésű kenyerek, péksütemények, illetve a teljes értékű gabonával készült gabonapelyhek. 

Fehérjék
Mivel a reggeli az egyik főétkezés, teljes értékű fehérjét is kell tartalmaznia, ami lehet tej, tejtermék vagy valamilyen zsírszegény húsféleség, esetleg tojás.

Zöldségek, gyümölcsök
A zöldségek és gyümölcsök szintén fontos elemei reggeli étkezésnek, nagyban hozzájárulnak napi vitamin, ásványi anyag és élelmi rost bevitelhez.

Folyadék
Ne feledkezz meg a folyadékpótlásról sem! Reggelihez adható gyerekeknek tej, tejes ital, 100%-os gyümölcslé vagy tea is.