Beszédes csomagolás

Így csomagolunk mi

A sófogyasztás csökkentésének fortélyai

Szeretnéd mérsékelni sóbeviteledet, de nem tudod, hogyan fogj hozzá? Írásunk hozzásegít ahhoz, hogy megtedd az első lépéseket.

Módosíts fűszerezési szokásaidon!


A só helyett használj minél többféle friss (bazsalikom, kakukkfű, kapor, stb.) és szárított fűszert (köménymag, babérlevél, borókabogyó, stb.), vagy sómentes fűszerkeveréket.

Mindig megsózod a paradicsomot, paprikát, kígyóuborkát? Próbáld megkóstolni ezeket só nélkül! Néhány hét után áthangolódik az érzékelésed, és „megtanulod” újra élvezni a természetes ízeket.


Nassolj másképp!


Ha eddig rendszeresen a sós rágcsálnivalók kerültek a bevásárlókosaradba, akkor ideje ezen is változtatnod. A boltok polcain keresd a sós változatok helyett például a sótlan olajos magvakat (diót, mandulát, mogyorót, stb.)! Nassolásra kitűnő alternatívát jelent a nyers sárgarépa, karalábé, kígyóuborka, a zsenge zöld spárga, zellerszár is.
 

Dönts a kisebb sótartalmú mellett!


Részesítsd előnyben a friss zöldségeket a konzerv zöldségekkel szemben, válaszd a natúr halfilét az előre panírozott halszelet helyett. A pékáruk, sajtok tekintetében is fontos figyelni arra, hogy minél kevesebb sót tartalmazzanak. 

 

Az értékes gondolatokat köszönjük szakmai partnerünk, az MDOSZ kollégájának, Szász-Győző Zsuzsannának!