Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Tuti tippek, ha futóversenyre készülsz

A sportot nyáron se hanyagold!

Készülj fel a hosszú távra! Hol fuss?

Az utcai futóversenyek aszfalton zajlanak, így hozzá kell szoktatni az izomzatodat és főleg az ízületeidet ehhez a talajhoz.

Ha teheted, kerüld az aszfaltos útszakaszokat! A beton nagyon rugalmatlan anyag, ami a boka-, térd-, csípőízületekben ütközéseket eredményez minden lépésnél, ezzel ízületi problémákat, hosszú távon porckopást is okozhat.

Az utcai felkészülés nem azt jelenti, hogy állandóan merev felszínű utakon, utcákon kell edzeni. A futáshoz szükséges keringési-, légzési-, és anyagcsere-funkciók fejlesztéséhez nem szükséges betonon futni. Elegendő az edzések 20-25%-át járdán, úttesten teljesíteni a többit természetes talajon, vagy műanyag borítású pályán végezd el! 

Ha hűvösebb időben is szeretnél szabadban futni, jó, ha idejében kezdesz bele a futóedzésekbe, amikor még jó idő van, így fokozatosan szoktathatod hozzá torkodat, orrodat a lehűlő levegő irritáló hatásához. A szakma ezt úgy hívja, hogy „fokozatosan fuss bele a télbe”.