Rendszeres mozgás élettani hatásai

Még többet a rendszeres mozgás előnyeiről

Erre figyelj, ha most kezded a sportos életet

Úgy érzed, itt az idő, hogy sportos életmódra válts, de nincs benne tapasztalatod? Akkor mindenképp olvasd el tippjeinket, hogy a váltás könnyebb, a sport pedig élvezetesebb legyen.

Ne feledd, ahhoz hogy az eredmény látható legyen, nem elég egyszer-kétszer sportolni. A látható eredményhez kitartó, rendszeres mozgásra van szükség. Ne várd, hogy egy-két hét sportos életmód után már radikális változás lesz látható a külsődön.


Amit viszont várhatsz, az a sokkal jobb közérzet, az energia szinted növekedése, a sport pozitív hatása a hangulatodra. És természetesen, ha elég kitartó vagy, és jól választod meg a gyakorlatokat, hamarosan feszesebb is leszel.

 

Ha eddig nem sportoltál rendszeresen, ezekre mindenképp figyelj oda:

 

  • Kezdd kis lépésenként, de azért ne túl lazán. Kisebb terhelés vagy rövidebb edzések segíthetnek hozzászokni a mozgáshoz, így fokozatosan tudod magad átadni a sportos életmódnak. Ha túlságosan intenzíven veted bele magad, hamar elillanhat a lelkesedés, de ugyanez igaz akkor is, ha inkább csak „lötyögsz”, mert így viszont eredménye nem lesz annak, amit csinálsz.
  • Mindig legyen fix időpontja az edzésnek, és tartsd is be. A „majd holnap” hozzáállás nem lesz eredményes. Ha pedig már egy ideje rendszeresen sportolsz, már magadtól is igényelni fogod a mozgást.
  • Válassz mozgásformát! Van, akinek a konditerem jelenti a motiváló környezetet, míg mások otthon szeretnek edzeni. Egyesek a futásra esküsznek, míg mások a súlyzós edzéseket preferálják. Próbáld ki, mi az, ami neked tetszik, akár kombinálhatod is a különböző edzés típusokat.
  • Motiváló lehet a fényképes dokumentáció is, amiből egyértelműen látni fogod a változást.
  • Akármilyen sportot is űzöl, fontos, hogy helyesen végezd a gyakorlatokat. A helytelenül kivitelezett gyakorlatok, a rosszul megválasztott terhelés, a nem megfelelő futócipő az egészségedre is ártalmas lehet, sérülésekhez vezethet. Úgyhogy, ha nem vagy biztos a dolgodban, kérd ki szakember véleményét. Különösen fontos ez, ha nagyobb túlsúllyal rendelkezel. 
  • A kiegyensúlyozott étrend ugyanolyan fontos szerepet játszik az egészséges életmód kialakításában, mint a rendszeres sport. Hiába sportolsz, ha mértéktelenül táplálkozol. Táplálkozz változatosan és mértékletesen, és mellette sportolj rendszeresen!

 

Nestlé tippünk
A sportoláshoz energiára van szükség, ezért soha ne kezdj hozzá éhgyomorral. Edzés előtt 1-1,5 órával egy  tál Nestlé Fitness gabonapehely natúr joghurttal és gyümölcsökkel, vagy egy banán és egy Nestlé Fitness müzliszelet biztosítja a mozgáshoz szükséges energiát és vitaminokat.