Nyári kávé tippek

A nyár legfinomabb hűsítői

Vitaminos vízzel a nagy melegben

A megfelelő folyadékpótlás a nyári melegben fokozottan fontos. Nem mindegy viszont, mivel oltod a szomjad!

Amikor szomjasnak érzed magad, akkor bizony már a szervezeted folyadékhiányos állapotban van. Ideális esetben eddig nem szabadna eljutni.


Próbáld meg a rendszeres folyadékfogyasztást a napi rutinod részévé tenni. Ha nem megy magadtól, eleinte segíthet, ha beállítod a telefonod időzítőjét, hogy bizonyos időközönként emlékeztessen, inni kell. Így hamar hozzászoksz majd a rendszerességhez.

Bár a 100%-os gyümölcslé, a tea, kávé és üdítőitalok is folyadékok, ezeket csak mértékkel, a folyadékfogyasztás színesítésére ajánlott fogyasztani. A megfelelő hidratáltság érdekében az ivóvíz legyen az elsődleges folyadékbeviteli forrás. 

Van azonban, hogy jól esne a tiszta vízen kívül valami más frissítő is. Ilyenkor jönnek nagyon jól a gyümölcsökből készült házi limonádék vagy a saját készítésű vitaminos víz. 
 

Mi az a vitaminos víz?

A vitaminos víz nagyon hasonlít a limonádéhoz, de mégsem az. A vitaminos vízbe ugyanis nem kifacsarva vagy turmixolva tesszük a gyümölcsöt, hanem gyümölcsfajtától függően egészben vagy darabokra vágva.
 

Miért jó a vitaminos víz?

  • Mert friss gyümölccsel ízesíted, ezért a gyümölcs zamata mellett a vitamintartalma is „beúszik” a vízbe, ráadásul a gyümölcsöt később ki is eheted a vízből.
  • Amikor fogy a víz, újraöntheted, így egymás után több adag is készülhet ugyanabból a gyümölcsből.
  • Friss idénygyümölcsökből vagy akár fagyasztott gyümölcsökből is készítheted.
  • Rengeteg ízben elkészítheted, a gyümölcsök mellett friss fűszernövényekkel és akár zöldségekkel is ízesítheted.
  • A gyümölcs megízesíti a vizet, hozzáadott cukor egyáltalán nincs benne, és a 100%-os gyümölcsléhez képest gyümölcscukor tartalma is jóval alacsonyabb, így tényleg könnyű frissítő lesz.

 

Így készíts vitaminos vizet

  1. Kancsóba vagy kulacsba ízlés szerint tegyél gyümölcsöt, friss fűszernövényeket. A kisebb gyümölcsöket, mint például a málna, eper, ribizli teheted egyben, a nagyobbakat, mint a narancs, barack, alma vágd kisebb szeletekre vagy karikákra.
  2. A gyümölcsös fűszeres keverékre önts vizet.
  3. Hagyd állni legalább 2 órát, hogy a gyümölcsök kellően ki tudják engedni zamatukat. Ezért érdemes már előző este elkészíteni, és betenni a hűtőbe egy nagyobb adag vitaminos vizet, amiből aztán tudtok vinni magatokkal a munkába, iskolába vagy akár a strandra is.
     

Ötletek ízesítéshez

Az ízvariációk száma végtelen, próbálgasd bátran a különböző gyümölcs és fűszer kombinációkat. Kezdésnek íme néhány javaslat:

uborka - menta
eper - lime
narancs - citrom
citrom - uborka - menta 
citrom - bazsalikom
görögdinnye – rozmaring
alma – egész fahéj
őszibarack - sárgadinnye
őszibarack – eper - bazsalikom
szeder - zsálya

 

Nestlé tippünk
Ha strandra viszitek magatokkal a vitaminos vizet, ne felejtsetek mellé harapnivalót is csomagolni. Az egész napos pancsoláshoz megfelelő energiát nyújtanak a Nestlé Fitness szeletek, a gyerekek pedig biztos örömmel fogják majszolni a teljes értékű gabonából, 5 féle vitamin, vas és kalcium hozzáadásával készült Chocapic gabonaszeleteket.