Rendszeres mozgás élettani hatásai

Még többet a rendszeres mozgás előnyeiről

Tippek reggeli sportoláshoz

Ha igazi „reggeli típus vagy”, valószínűleg könnyedén meg tudod oldani a reggeli edzést. De mit tegyen az, akinek nehezen megy a napkezdés?  

Rögtön az elején érdemes leszögezni, hogy nem kötelező reggel edzeni. Ha úgy érzed, hogy neked kifejezetten délután, vagy este megy jobban, és meg is tudod szervezni, hogy jusson elég időd ilyenkor a mozgásra, akkor fölösleges a reggeli sportot erőltetni.
Ha viszont munka után már inkább sietnél haza, vagy a barátaiddal szerveznél programot, akkor a reggeli edzés nagyon hasznos lehet. Arról már nem is beszélve, hogy utána biztosan energikus és pozitív leszel egész nap.  
 

Ezek a trükkök segítenek a könnyebb napkezdésben, hogy még a sportolásra is jusson idő:


1.    Felejtsd el a szundi funkciót!
A szundi a legnagyobb csapda. Méd 5 perc, még 10 perc, kipihenni már nem fogod magad, csak nyűgösebb leszel. Vegyél egy nagy levegőt, és kelj ki az ágyból, amint megszólal az ébresztő. 
 

2.    Egyszerűsítsd le a reggeli készülődést
Ha kevesebb időt töltesz készülődéssel, több időd marad sportolni. Készítsd ki a ruhákat (az edzőruhát is) már előző este, a reggelihez és készítsd el előre, amit csak tudsz. Ugyanez vonatkozik a tízóraira, ebédre, amit a családnak csomagolsz. 
 

3.    Természetes fény, friss levegő
Mind a kettő segít felébredni, és energiával tölt fel. Ha a nyitott ablak előtt jó nagyokat nyújtózkodsz, máris sokat segít.
 

4.    Ne hagyd, hogy beszippantson a telefonod!
Rengeteg időt veszítesz azzal, ha reggel a közösségi médiát, vagy a híreket kezded el böngészni. Észre sem veszed, de egy egész edzésnyi időt el lehet ezzel tölteni, pedig várhatnál vele.
 

5.    Ha nincs időd edzőterembe menni, sportolj otthon!
Otthoni 20 perces edzésterveinkkel otthon is tudsz edzeni, így időt takaríthatsz meg. Ez viszont csak akkor működik, ha tényleg képes vagy fél órát csak az intenzív mozgásra koncentrálni, és tényleg betartod a rendszerességet.
 

6.    Tarts rövid, de intenzív edzéseket
Persze, ha van időd, szuper, ha akár 1 órát is rá tudsz szánni reggelente. Ha viszont nagyon ki van számítva az időd, tarts 30 perces intenzív edzéseket. Pörgesd fel magad, ne tarts hosszú szüneteket, és heti 3 rövid edzés is hatékony lesz. Főleg, ha mellette odafigyelsz arra, hogy lift helyett gyalog menj fel a lépcsőkön, vagy sétálj rendszeresen.
 

7.    Jutalmazd meg magad! 
Még ezekkel a praktikákkal is hetekbe telhet, míg tényleg a rutinod részévé válik a rendszeres reggeli sport, és nem érzed áldozatnak, hogy emiatt át kell szervezned a reggeleket, vagy korábban kell felkelned. Úgyhogy sokat segíthet, ha a hősies kitartásért cserébe megjutalmazod magad valamivel. Mit szólnál például egy finom, kényeztető kávéhoz munka előtt?
 

Nestlé tippünk
Akár reggel, akár délután sportolsz, soha ne kezdd üres gyomorral! Edzés előtt fél órával egyél meg egy Nestlé Fitness müzliszeletet, vagy Nestlé Fitness gabonapelyhet kevés natúr joghurttal, hogy legyen elég energiád.