Mozgasd meg a családot!

A közös családi sport segít megmutatni a gyerekeknek, hogy a mozgás a teljes élet része, emellett pedig remek szórakozás, mely jókedvre deríti az egész családot. Tippek kültéri és beltéri sportos családi programokhoz.

Ehhez nem szükséges óriási terveket szőni, és több napos túrákat szervezni (persze az is nagyon klassz!), elég akár egy rögtönzött kocogás a környéken vagy egy rövid reggeli torna is. 
 

Ahhoz, hogy a gyerekek számára természetessé váljon, és felnőtt korukban is életük fontos része legyen a rendszeres mozgás és a kiegyensúlyozott életmód, fontos a jó családi példa. A délutáni sportfoglalkozások mellett az is nagyon fontos, hogy azt lássák, a szülők is örömmel mozognak, és mellette még az egészséges táplálkozást is fontosnak tartják. 


Szervezzetek ezért olyan közös programokat, ami megmozgatja a családot, és mindenki számára szórakoztató. Amíg kellemes az idő, töltsetek minél több időt a szabadban, próbáljátok ki ezeket:

  1. Menjetek biciklizni! Hosszabb-rövidebb túrákra is mehettek együtt. Fontos, hogy a gyerekek teljesítményének megfelelően határozzátok meg a távot és a terepet, vagy készüljetek olyan megoldásokkal, amik segítenek akkor is, ha a gyerekek elfáradtak.  
  2. Kiránduljatok! Tegyétek még izgalmasabbá a kirándulást egy madárlessel, vagy termények gyűjtésével. Az is klassz megoldás, ha a túrát összekötitek egy olyan programmal, mint például a kisvasutazás vagy egy kalandpark. Ha a vizek szerelmesei vagytok, szervezhettek vizitúrát is. Egy családi evezés óriási élmény!
  3. A kalandpark a gyerekek és felnőttek nagy kedvence. Ha még nem próbáltátok, mindenképp tervezd be egyik hétvégén. Ahogy a neve is mutatja, tényleg egy szórakoztató kaland.
     

Arra az esetre, ha nem tudtok kimozdulni, összegyűjtöttünk egy pár könnyen kivitelezhető beltéri családi sportprogramot is:

  1. Rövid reggeli torna otthon! Hacsak nem vagytok extrán korán kelők, valószínűleg ez egy hétvégi program lesz. Viszont annak tökéletes. 15-20 perc mozgás felfrissít, aktív kezdést ad a pihenős hétvégének, és a jó hangulatot is biztosítja. A gyerekek pedig imádni fogják, hogy azt csinálhatják, mint a felnőttek.
  2. A délutáni kötetlen ugrándozás vagy tánc segít levezetni a napközben felgyülemlett feszültséget, és pozitív energiákkal tölt fel. Ne feledd, ez is sportnak számít, ha elég intenzíven csináljátok.
  3. Rendezzetek hullahopp versenyt! Ha nem vagy gyakorlott, ebben valószínűleg hamar leköröznek a gyerekek. Mindenesetre a derék tájék karbantartásához csodás mozgásforma, közben pedig akár beszélgetni is tudtok.
  4. Még intenzívebb az ugrókötelezés, amit szintén remek versenyszám lehet. Itt két dologra érdemes figyelni: az ízületek kímélése érdekében fontos a helyes kivitelezés, a jó szomszédi viszony megtartása érdekében pedig csak akkor végezzétek lakásban, ha nincs otthon a lenti szomszéd. 
  5.  
Nestlé tippünk
Az őszi szezon egyik legjobb családi sportos programja a Nestlé Családi Futás az október 14-15-én megrendezésre kerülő 32. SPAR Budapest Maraton Fesztiválon, ahol az egész család belekóstolhat a futóversenyek fantasztikus hangulatába. Futás előtt vagy után ne felejts el ellátogatni sátrunkhoz, ahol szórakoztató játékok, táplálkozási tanácsadás és finom kóstolók várnak majd!