5 tipp gyerekes nagybevásárláshoz

A világért se hagyjátok ki a reggelit!

Kiegyensúlyozott táplálkozás az iskolában is

Mit tehetsz, hogy gyerekek az iskolában is tápláló, rostokban és vitaminokban gazdag ételeket egyenek? Csomagolj változatosan harapnivalót, tízórait és uzsonnát!

Az iskolai étkezések sokszor megrémisztik a kisiskolások szüleit, hiszen ezen a ponton már biztosan kikerül a gyerekek étkezése a látókörükből. Az óvodai étkezések után nagy változást hoz az iskola, ahol jóval nagyobb önállóságot várnak el már az első-második osztályos gyerekektől is. 

 

Mit tehetsz szülőként, hogy segíts neki?

 

  • Csomagolj változatos tízórai, uzsonna szendvicseket! Kérdezd meg, mi ízlett, elég volt-e, kérne-e valamiből többet.
  • Beszélgessetek az iskolai étkezésekről, kérdezd meg mi volt az ebéd, ízlett-e, mennyit evett belőle. Állj pozitívan az iskolai ebédekhez, ha tőlünk is azt hallja, hogy az biztos ehetetlen, nem fogja még azt sem megenni, amit szeret.
  • Legtöbb helyen ki van helyezve a heti menü. Ha látod, hogy az egyik nap olyan ételt kínálnak ebédre, melyet a gyerek nem szeret, pakolj extra mennyiségű ennivalót a kisétkezésekre.
  • Mindig kerüljön rostokban gazdag finomság is a tízórai csomagba, teljes kiőrlésű pékáru, nassolnivaló, zöldségfélék a szendvicsbe.
  • Vigyen szezonális gyümölcsöt a gyerek az iskolába. Ennek lehet külön pici doboza, amiből kényelmesen kicsipegetheti. Inkább szánj rá pár percet, és készítsd elő, ahogy ő szereti.
  • Ha edzésre vagy különórára megy délután, kapjon még valamit, amiből plusz energiát nyerhet, pl. müzli szeletet, gyümölcsöt, amit előtte megehet.
  • Legyen saját kulacsa, amit fel is tud tölteni szükség esetén, ezt rendszeresen ellenőrizd, hogy elfogyott-e a tartalma.

 

 A családi példa, a korábbi beszélgetések, közös étkezések most hálálják meg magukat. Amit eddig elsajátítottak az étkezésről, az segít majd a gyerekeknek önállóan is követni az egészséges táplálkozás elveit.