Ezt csomagold a suliba!

Ezt csomagold a suliba - Tízórai tippek

Kiegyensúlyozott táplálkozás az iskolában is

Mit tehetsz, hogy gyerekek az iskolában is tápláló, rostokban és vitaminokban gazdag ételeket egyenek? Csomagolj változatosan harapnivalót, tízórait és uzsonnát!

Az iskolai étkezések sokszor megrémisztik a kisiskolások szüleit, hiszen ezen a ponton már biztosan kikerül a gyerekek étkezése a látókörükből. Az óvodai étkezések után nagy változást hoz az iskola, ahol jóval nagyobb önállóságot várnak el már az első-második osztályos gyerekektől is. 

 

Mit tehetsz szülőként, hogy segíts neki?

 

  • Csomagolj változatos tízórai, uzsonna szendvicseket! Kérdezd meg, mi ízlett, elég volt-e, kérne-e valamiből többet.
  • Beszélgessetek az iskolai étkezésekről, kérdezd meg mi volt az ebéd, ízlett-e, mennyit evett belőle. Állj pozitívan az iskolai ebédekhez, ha tőlünk is azt hallja, hogy az biztos ehetetlen, nem fogja még azt sem megenni, amit szeret.
  • Legtöbb helyen ki van helyezve a heti menü. Ha látod, hogy az egyik nap olyan ételt kínálnak ebédre, melyet a gyerek nem szeret, pakolj extra mennyiségű ennivalót a kisétkezésekre.
  • Mindig kerüljön rostokban gazdag finomság is a tízórai csomagba, teljes kiőrlésű pékáru, nassolnivaló, zöldségfélék a szendvicsbe.
  • Vigyen szezonális gyümölcsöt a gyerek az iskolába. Ennek lehet külön pici doboza, amiből kényelmesen kicsipegetheti. Inkább szánj rá pár percet, és készítsd elő, ahogy ő szereti.
  • Ha edzésre vagy különórára megy délután, kapjon még valamit, amiből plusz energiát nyerhet, pl. müzli szeletet, gyümölcsöt, amit előtte megehet.
  • Legyen saját kulacsa, amit fel is tud tölteni szükség esetén, ezt rendszeresen ellenőrizd, hogy elfogyott-e a tartalma.

 

 A családi példa, a korábbi beszélgetések, közös étkezések most hálálják meg magukat. Amit eddig elsajátítottak az étkezésről, az segít majd a gyerekeknek önállóan is követni az egészséges táplálkozás elveit.