Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

A minta ereje és az egészséges táplálkozás

A minta ereje felülír sok-sok beszélgetést, kérést, tanácsot. Befolyásolja, hogy a gyerekek mennyire lesznek elfogadóak az új ízekkel, új ételekkel, mennyire lesznek nyitottak az egészséges táplálkozásra.

Hosszú távon az így látott példa nagyon sokat számít. Természetesen abban az esetben, ha a szülők étkezése is igyekszik a változatos, egészséges táplálkozás elveit követni!

Tegyél meg mindent annak érdekében, hogy a gyerekeid elsajátítsák azokat a tudnivalókat, melyekkel egész életükben könnyebben elkerülhetik a súlyproblémákat. Emellett azokat a krónikus betegségeket is megelőzhetik, amik különösen gyakoriak a hazai viszonylatban, és a helyes táplálkozással részben elkerülhetőek lennének; például a kettes típusú cukorbetegséget és az érrendszeri megbetegedéseket.

A Nestlé új kutatásából érdekes hazai adatok derültek ki a közös konyhai tevékenység és a családi minta témakörében.
A kutatásban résztvevő anyukák 28%-a került az egészségtudatos kategóriába. A friss gyümölcs és zöldség fogyasztás mellett leginkább a rendszeres étkezés, valamint a jó szülői példa az egészségtudatos anyák főbb ismérve.
Az egészségtudatos szülők gyermekei hetente fogyasztanak halat, a naponta esznek friss zöldséget, és kétszer gyakrabban fogyasztanak teljes kiőrlésű lisztből készült pékárut, illetve zsírszegény húst, mint a kevésbé egészségtudatos anyák gyermekei. 

Ennek a tanulságai alapján fogalmazta meg Kiss-Tóth Bernadett, a Nestlé dietetikusa a szülői minta fontosságát, amit a közös étkezések és a közös főzőcskézés során átadhatunk:

„A kiegyensúlyozott táplálkozás alapja a rendszeres, napi ötszöri mértékletes, sokszínű és változatos étkezés, amelyre gyerekkorban a családi minta van a legnagyobb hatással. A mai gyerekek a holnap szülői, az odafigyelésnek tehát generációkon átívelő pozitív következményei lehetnek.”