Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Harmonikus táplálkozás a gyakorlatban

A harmonikus táplálkozás része a kiegyensúlyozott életmódnak. Milyen elveket érdemes végiggondolnod az egészséges táplálkozás érdekében?

 

  • Rendszeres, változatos főétkezések: Ne hagyd ki a főétkezéseket, különös tekintettel a reggelire. 
  • Ha már az étkezéseket számolod, akkor nem csak a gyerekeknek tesz jót a tízórai, uzsonna. Lehet ez akár pár szem olajos mag, gyümölcs, egy joghurt is.
  • A napi menü felét zöldségekből és gyümölcsökből állítsd össze. Számít a főzelék, a savanyúság is! Válassz zöldségből készült krémlevest, egyél desszertnek gyümölcsöt! 
  • Az egészséges, tápláló ebéd munka közben sem lehetetlen. Készíts magadnak előre ebédet, ha van rá lehetőséged! Nem kell három fogást csomagolnod. 
     
Egy teljes kiőrlésű zsemléből, kifliből készített szendviccsel, ha teszel bele zöldséget is, már egész közel jársz a célhoz! 

 

 

  • A harmonikus táplálkozás nem egyenlő az unalmassal! Étkezz változatosan, próbáld ki a nemzetek konyháit, kísérletezz új receptekkel!
  • Sózz kevesebbet! Helyette ahol tudsz, használj zöldfűszereket! 
  • Ha főzöl, válassz olyan módszert, ahol kevesebb hozzáadott zsiradékkal készíted el az ételt. Próbáld ki a sütőzacskót, a wokot, a párolást.
  • Végül: A kiegyensúlyozott táplálkozás nem csak az ételeket foglalja magában, amit elfogyasztasz. Ne feledkezz meg a folyadékpótlásról! Igyál naponta legalább 8 pohár folyadékot, lehetőség szerint vizet!