Ezt csomagold a suliba!

Ezt csomagold a suliba - Tízórai tippek

Hogyan vedd rá a gyereket, hogy több gyümölcsöt egyen?

Sokszor egy kis apróságon múlik csak, hogy a gyerek miért nem hajlandó megenni bizonyos gyümölcsöket. Pedig a gyümölcsfogyasztás nagyon fontos az egészséges táplálkozás kialakításában. 

Szakemberek szerint nagyon fontos szerepet játszik a gyerekek harmonikus táplálkozási szokásainak kialakításában, hogy milyen ízekkel ismertetjük meg őket már a hozzátáplálástól kezdve, és persze a jó szülői minta is  nagyon hasznos.  
 
Ennek ellenére előfordul, hogy bár marék számra eszed a finom gyümölcsöket, és kitartóan próbálod a gyerekeket is a harmonikus táplálkozás irányába terelni, ők mégis válogatnak.  

 

Mit tehetsz ilyenkor? 
 

A visszautasítás oka sokszor nem az adott étel íze, hanem az állaga, színe, illata. Megkérdezheted ugyan, hogy mi nem tetszik neki, de az esetek többségében nem fogja tudni megmondani.  Ezért mindenképp kezdj kísérletezni, változtass. Tudod, a gyümölcs nem tűnik el, csak átalakul smiley

 

  • Már az is segíthet, ha egy héjas gyümölcsöt meghámozol, a narancsnak teljesen eltávolítod a bőrét is, vagy a nagy magvas szőlőszemekből kiveszed a magot. 
     
  • Sokszor egy ötletes tálalás is elég, hogy megjöjjön az étvágy. Galériánkban mutatunk pár vicces gyümölcsös kompozíciót. 

 

Ha nagyobb átalakításra van szükség, próbáld így:

  • Készíts gyümölcs smoothiet! Ezzel a megoldással megszabadulhatsz az apró magoktól (passzírozással), állagot változtatsz, sőt, akár színt is. Ha több színű gyümölcsből készíted az italt, akkor ugyanis szabályozni tudod a végeredmény színét és uralkodó ízét is. 
     
  • Nyáron jó megoldás lehet a házi gyümölcs fagyi. A fagyasztott gyümölcsből készülő jégkása, esetleg egy kevés natúr joghurttal összeturmixolva biztos ízleni fog. 
     
  • Álcázd! Készíts belőle édességet! A Nestlé granolával készített pohárkrém egyszerű gyümölcsös édesség, de egy házi gyümölcs pudingot is biztos szeretni fognak a gyerekek. 
     
  • Készíts ízesített vizet! Darabokra vágott gyümölcsöket tegyél tiszta vízbe, és áztasd akár egy napig is. Így enyhén ízesített gyümölcsös vízzel tudsz gondoskodni a gyerekek folyadékpótlásáról. 

 

Nestlé tippünk 
Készíts gyümölcsös kakaó shake-et! Egy pohár Nesquik kakaó italba szeletelj egy kevés banánt és más gyümölcsöket ízlés szerint, majd turmixszold össze! Így a gyümölcsök vitamintartalma mellett a Nesquik kakaóhoz hozzáadott B-, C-, D- vitaminok, valamint vas és cink is segítségedre lesz gyermeked kiegyensúlyozott étrendjének kialakításában.