Hogyan vedd rá a gyereket, hogy több gyümölcsöt egyen?

Gyerek
Gyerek gyümölcsfogyasztás
Sokszor csak egy kis apróságon múlik, hogy a gyerek miért nem hajlandó megenni bizonyos gyümölcsöket.

Pedig a gyümölcsfogyasztás nagyon fontos az egészséges táplálkozás kialakításában. 

A megfelelő mennyiségű zöldség- és gyümölcsfogyasztás elengedhetetlen a gyerekek egészséges immunrendszerének fenntartásához. 

Gyerekek gyümölcsfogyasztása Magyarországon

A Nestlé 4-10 éves korú gyerekek táplálkozási szokásait vizsgáló felméréséből* kiderült, hogy a magyar gyermekek átlagosan 263 g zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak naponta, ami jelentősen elmarad a napi 400 gramm ajánlástól.  

Az alacsony zöldség- és gyümölcsfogyasztás egyik oka lehet az, hogy egyes gyerekek kevésbé nyitottak a zöldség- és gyümölcsfogyasztás terén.

Ha nálatok is ez a helyzet, van pár tippünk, amivel megkedveltetheted velük ezeket az egészséges alapanyagokat. 

Mit tehetsz ilyenkor? 

A visszautasítás oka sokszor nem az adott étel íze, hanem az állaga, színe, illata. Megkérdezheted ugyan, hogy mi nem tetszik neki, de az esetek többségében nem fogja tudni megmondani.  Ezért mindenképp kezdj kísérletezni, változtass. Tudod, a gyümölcs nem tűnik el, csak átalakul.

  • Már az is segíthet, ha egy héjas gyümölcsöt meghámozol, a narancsnak teljesen eltávolítod a bőrét is, vagy a nagy magvas szőlőszemekből kiveszed a magot. 
     
  • Sokszor egy ötletes tálalás is elég, hogy megjöjjön az étvágy. Galériánkban mutatunk pár vicces gyümölcsös kompozíciót.

Ha nagyobb átalakításra van szükség, próbáld így:

  • Készíts gyümölcs smoothiet! Ezzel a megoldással megszabadulhatsz az apró magoktól (passzírozással), állagot változtatsz, sőt, akár színt is. Ha több színű gyümölcsből készíted az italt, akkor ugyanis szabályozni tudod a végeredmény színét és uralkodó ízét is. 
     
  • Nyáron jó megoldás lehet a házi gyümölcs fagyi. A fagyasztott gyümölcsből készülő jégkása, esetleg egy kevés natúr joghurttal összeturmixolva biztos ízleni fog. 
     
  • Álcázd! Készíts belőle édességet! A Nestlé granolával készített pohárkrém egyszerű gyümölcsös édesség, de egy házi gyümölcs pudingot is biztos szeretni fognak a gyerekek. 
     
  • Készíts ízesített vizet! Darabokra vágott gyümölcsöket tegyél tiszta vízbe, és áztasd akár egy napig is. Így enyhén ízesített gyümölcsös vízzel tudsz gondoskodni a gyerekek folyadékpótlásáról. 

Készíts gyümölcsös kakaó shake-et! Egy pohár Nesquik kakaó italba szeletelj egy kevés banánt és más gyümölcsöket ízlés szerint, majd turmixszold össze! Így a gyümölcsök vitamintartalma mellett a Nesquik kakaóhoz hozzáadott B-, C-, D- vitaminok, valamint vas és cink is segítségedre lesz gyermeked kiegyensúlyozott étrendjének kialakításában.  

Jól jönne pár klassz recept, amit akár azonnal bevethetsz? Kattints cikkeinkre! 

Házi epres fagyi percek alatt

Étkezés
Epres fagyi desszert
Nem „igazi” fagyi, azt azért egy kicsit tovább tart elkészíteni, viszont hűsítő villámdesszertnek tökéletes. Nagyon gyümölcsös, nagyon finom, laktózmentes, és ha nem akarod, még cukrot vagy édesítőt sem kell hozzáadni, úgy is ízleni fog. Ezt a házi fagyi receptet azért jó, ha megjegyzed, mert nagyon változatosan elkészítheted attól függően, hogy épp mihez van kedved vagy melyik gyümölcsnek van szezonja.

A legkrémesebb gyümölcsturmix

Étkezés
Ellenállhatatlan italok tejjel
Ha szereted a tejes italokat, valószínűleg készítettél már gyümölcsturmixot. Ami viszont ezt a receptet különlegessé teszi, az a szuper krémes állaga, valamint egy plusz összetevő, ami igazán rostban gazdaggá teszi.

Mert a gyümölcsturmixokba simán tehetsz zabpelyhet, amitől rostban gazdag lesz, és így például reggelire is jó választás mondjuk olyan gyerekeknek, akiknek az étvágya reggel még nem az igazi, de egy színes turmixtól azért elcsábulnak.

Almachips

Étkezés
almachips
Házi chips-et gyümölcsből és zöldségekből is készíthetsz, a gyümölcs chips-hez kitűnő alapanyag az alma.
*Forrás: Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért: 4-10 éves gyermekek táplálkozás és fizikai aktivitás felmérés (2021)