Lazulós reggelek, különleges reggelik

Étkezés
Reggelik
Ráérős hétvége, ünnepi reggelek? Ha egy közös családi reggelivel indul a nap, mindenkinek jobb a kedve. Ehhez mutatunk most ötleteket.

Egy közös családi reggelinek sokkal több pozitív hatása van, mint gondolnád. A közös étkezések során a gyerekek megfigyelik a szülők étkezési szokásait, és többek között így tudják elsajátítani a kiegyensúlyozott táplálkozás alapjait. Ennek pedig fontos szerepe van a felnőttkori elhízás vagy egészségügyi problémák megelőzésében is.

A közös étkezés nemcsak a táplálkozási szokásokra, hanem a gyermekek érzelmi jóllétére is pozitív hatással van, hiszen egy jó hangulatú közös étkezés a családi élet fontos színtere lehet sok-sok beszélgetéssel, nevetéssel. 


Ahol a család rendszeresen együtt étkezik, a gyerekek szívesebben fogyasztanak egészségesebb ételeket, gyakoribb a tejtermék-, gyümölcs- és zöldségfogyasztás, ezáltal a rost-, vas- kalcium- és vitaminbevitel is, emellett kevesebb a bő zsírban sült ételek fogyasztása. 

A gyerekek nálatok is rögtön felkapják a fejüket a palacsinta szó hallatára? Mert most egy sós zabpalacsinta recept következik. Más az állaga, mint a hagyományos palacsintáé, de nagyon finom. Ráadásul a zabnak köszönhetően rostban gazdag.

Sós zabpalacsinta (4 személyre)

Sós zabpalacsinta

4

Hozzávalók

Elkészítés

  1. A felvert tojásokat keverd össze az őrölt zabpehellyel és a fűszerekkel. Akkor jó, ha a massza sűrű palacsintatészta állagú. Tehát sűrű, de még folyékony. 
  2. Öntsd a masszát forró, enyhén kiolajozott palacsintasütőbe, pár perc alatt süsd készre mindkét oldalát.
  3. A kész palacsintákba tegyél 1- szelet sonkát, szórd meg sajttal, majd hajtsd össze tetszés szerint.

Gyümölcsös pohárkrém gabonapehellyel

Egy ínycsiklandó reggeli, benne a gyerekek kedvenc Chocapic gabonapelyhével, ami teljesértékű gabonát, 7 féle vitamint, vasat és kalciumot tartalmaz. Emellett van ebben a reggeli finomságban tejtermék és friss gyümölcs is, úgyhogy ha isztok mellé egy pohár vizet vagy natúr gyümölcsteát, kész is a teljesértékű reggeli.

Gyümölcsös pohárkrém gabonapehellyel

4

Hozzávalók

  • 8 ek műzli vagy Chocapic gabonapehely
  • 25 dkg sovány túró
  • 1 kis doboz natúr joghurt
  • 1 ek méz
  • erdei gyümölcs

Elkészítés

  1. Vegyél elő 4 poharat. A poharak aljára tegyél gabonapelyhet.
  2. A túrót keverd össze a joghurttal és a mézzel, majd adagold a gabonapehely tetejére.
  3. A túrós krémre halmozz gyümölcsöt ízlés szerint. A hozzávalóknál erdei gyümölcsöt írtunk, de rakhatsz rá gránátalmát, narancsot, vagy kivit is.