Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Tuti tippek, ha futóversenyre készülsz

5 gyakorlat, ami nyaraláskor is formában tart

Edzel, az eredményt mégsem látod? Ezek lehetnek az okok.

Mármint, ha már jó ideje, rendszeresen sportolsz.

Mert azt ne várd, hogy két edzés után leolvadnak a kilók és mindenki megfordul utánad izmaid láttán. De ha már hetek, hónapok óta rendszeresen edzel, és mégsem érzel változást, akkor érdemes átnézned ezt a listát.

Azt érdemes a legelején leszögezni, hogy nem a mérleg mutatójának állására gondolunk. Simán lehet, hogy a tested átalakul, miközben a súlyod nem csökken. Szóval az eredmény alatt azt értjük, hogy formásabb, izmosabb, feszesebb, vagy karcsúbb leszel. Amit a tükörben és a ruháidon látsz majd. Meg persze érzed is.

  1. Figyelsz az étrendedre?
    A sport nagyon fontos az egészséges életmódhoz, de ha közben nem figyelsz arra, mikor, mennyit és mit eszel, az eredmény bizony elmarad. 
    Egyél naponta ötször, mértékkel, és úgy válaszd ki az ételeket, hogy azok támogassák a céljaidat.
    Nem szükséges csirke-rizs kombón élni, minden belefér, de az arányok, mértékletesség, és az alapanyagok gondos kiválasztása nagyon fontos. Ha nassolós típus vagy, érdemes akár táplálkozási naplót vezetni, így jobban átlátod, hol csúsztál el… 

  2. Milyen mozgásformát választasz?
    A kardió gyakorlatok nagyon hasznosak, de ha csak kardiózol, nem biztos, hogy az elvárt eredményt kapod. Érdemes a kardió edzéseket és az erősítő gyakorlatokat ötvözni. Akár egy edzésen belül is, vagy a heti edzéstervben felváltva.  

  3. Mennyire kíméled magad?
    Az edzés akkor lesz eredményes, ha megérzed, hogy sportoltál. Ha az első pillanatban, amikor fáradni kezdesz, abbahagyod, vagy egyszerűen túl kicsit terheled magad, az eredmény is elmarad. Szóval mindig úgy válassz súlyt, ismétlésszámot, hogy az kihívást jelentsen. Ha ugyanazt az edzést már könnyűnek érzed, az azt jelenti, hogy fejlődsz. És ideje növelni a tétet smiley

  4. Biztos, hogy jól végzed a gyakorlatot?
    Nem elég csinálni, jól kell csinálni! A helyes kivitelezés nagyon fontos. Egyrészt azért, mert a helytelenül végzett gyakorlatoknak egészségügyi kockázata van, másrészt azért, mert nem vezetnek eredményhez. Ha hasprés helyett csak a nyakadat nyújtogatod, nem lesz kockás hasad! Inkább végezd lassabban a gyakorlatokat, de koncentrálj a helyes tartásra, figyelj, hogy tényleg azokat az izmokat dolgoztatod-e, amiket kéne. Így a tested működésével és határaival is könnyebben tisztában leszel. 

  5. Mire edzel?
    Ha szép, harmonikus eredményt szeretnél, nem szabad egy területre koncentrálni. Biztos te is láttál már olyan férfiakat, akiknek a felsőteste elképesztően kidolgozott, a lábuk viszont túl vékony. Ha ezt el akarod kerülni, mozgasd meg minden izmodat. 

  6. A hasprésben hiszel?
    Jól teszed, de tudnod kell, hogy ezzel csak a hasizmod egy kis részét edzed, így érdemes más gyakorlatokat is felvenned a repertoárba. A plank vagy a nyújtott lábemelések is szuper hatékony hasizom gyakorlatok. Ugyanez más izomcsoportokra is igaz. Biztos vannak kedvenc gyakorlataid, de ha igazán jó eredményt akarsz, eddz változatosan!

  7. Pihensz eleget?
    Fontos, hogy az izmaid ki tudják pihenni az edzést. Ezért nem szabad őket túlterhelni, és muszáj időt adni nekik a regenerálódásra. A megfelelő mennyiségű alvást és pihenőnapok beiktatását meghálálja majd a tested. 

  8. Víz, víz, víz!
    A folyadékpótlás edzés közben és utána is kiemelkedően fontos! Verejtékezéskor a tested vizet és fontos ásványi anyagokat is veszít. Ráadásul hamarabb el is fáradsz, ha dehidratált vagy. Úgyhogy igyál elég vizet, ez egyébként az egészséges étrendhez is nagyon fontos. 

  9. Ledolgoztad, megérdemled?
    Kiírta a futópad kijelzője, hogy elégettél 380 kalóriát, akkor megérdemelsz edzés után egy szelet sütit, vagy egy nagyobb adag ebédet? Ugye, veled is előfordul, hogy így gondolod? Ki kell, hogy ábrándítsunk, ez sajnos nem jó hozzáállás. Egyrészt egy gép sem tudja megmondani pontosan, mennyi kalóriát égettél, mert ez nagyban függ az adottságaidtól. Másrészt, ha pótolod a ledolgozott kalóriákat, ráadásul olyan ételekkel, amik felbontják az egyensúlyt az érendedben, akkor bizony ne várj túl pozitív eredményre a tükör előtt.