Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Rántsuk le a leplet a nátrium-glutamátról!

Cukrok, és szerepük

Mi a Nestlénél erre figyelünk a zsírral kapcsolatban

Termékeink fejlesztésénél kiemelten figyelünk arra, hogy a telített zsírsavak és transz-zsírsavak mennyiségét csökkentsük. Less be a kulisszák mögé, #NyisdKiANestlét 

Az összes zsírbevitelre vonatkozó nemzetközi ajánlások nagyrészt ugyanazt mondják, vagyis a teljes napi energiabevitel maximum 30%-a származzon zsiradékból. A hazai adatok azt mutatják, hogy a zsírbevitelünk ennél jelentősen magasabb.
 

Az Egészségügyi Világszervezet ajánlása szerint a telített zsírsav bevitel ne haladja meg a napi energiabevitel 10 %-át, és még azt is hozzáteszi, hogy ahol lehet, helyettesítsük többszörösen telítetlen zsírsavakkal. A hazai ajánlás is a teljes napi energiabevitel legfeljebb 10%-ában maximalizálja a telített zsírsav bevitelt. Ez egy átlagos 2000 kilókalóriás étrendhez viszonyítva a 10% 21,5 gramm telített zsírt jelent.


Zsír az élelmiszeriparban


A zsírok több szempontból is elengedhetetlen részei az élelmiszeripari gyártástechnológiáknak. 
Befolyásolják az élelmiszerek színét, ízét, tápértékét és textúráját is, mivel egyes zsírban oldódó színanyagok, aromaanyagok, vitaminok (D, E, K, A) számára megfelelő közeget biztosítanak.  A termékekben használt zsír típusa és aránya gyakran meghatározza a termék olvadékonyságát, így befolyásolva annak állagát, felhasználhatóságát, élvezeti értékét. Ez különösen fontos olyan termékeknél, mint a csokoládék, jégkrémek, öntetek vagy leveskockák. A tejzsír összetevőt az étcsokoládé receptúrájában alkalmazva például a termék képes tovább megtartani eredeti fényes, sötét barna felületét, illetve megakadályozza, lassítja a kakaóvaj esetlegesen előforduló kicsapódását

 

Táplálkozási vállalásaink közül ezért nem véletlenül áll dobogós helyen a telített zsírok mennyiségének csökkentése. Ennek keretében 2014-2017 között a MAGGI kockák telített zsírsav-tartalmát átlagosan 23%-kal csökkentettük.

Fontos megjegyezni, hogy a telített zsírsavak mellett a transz-zsírsavak bevitelére is oda kell figyelni, hiszen ezek szintén fontos rizikófaktorai  a szív-érrendszeri betegségeknek. Magyarországon a 71/2013. (XI.20.) EMMI rendelet alapján tilos olyan élelmiszert forgalomba hozni, amelynek összes zsírtartalmának 100 grammjában a transz-zsírsavak mennyisége meghaladja a 2 grammot. 

A transz-zsírsavak bevitelének csökkentése szintén fontos termékeink fejlesztésénél. A mesterséges, azaz az ipari előállítás során keletkező transzzsírsavak fő forrásai a részlegesen hidrogénezett növényi zsírok, olajok. mi a Nestlénél 2016 végéig valamennyi élelmiszerünkből kivontuk a részlegesen hidrogénezett növényi olajokat, ezzel is hozzájárulva egy egészségesebb termékkínálat kialakításához.

Forrás: MDOSZ hírlevelek