Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Szülői minta és kitartás a gyerekek táplálkozási szokásainak kialakításában

Ezeket a finomságokat készítsétek el a gyerekekkel együtt!

Nassoljatok okosan!

Ha már nassoltok, érdemes okosan kiválasztani, mit egyetek és mennyit. Fontosabb ez a gyerekek számára mint gondolnád.

A gyerekek táplálkozási szokásai már egészen fiatal korban kialakulnak, ilyenkor sajátítják el azokat a mintákat, amik későbbi életükben is meghatározók lesznek. Persze lehet ezen felnőttkorban változtatni, de tudatosság és önfegyelem szükséges hozzá. Segíts azzal, hogy már kisgyerekkortól úgy alakítjátok az étkezéseket, hogy a felhasznált alapanyagok és a különböző élelmiszercsoportok aránya a kiegyensúlyozott táplálkozást támogatják.

Ez nem jelenti azt, hogy holnaptól csak salátán kell élni, sőt! A kiegyensúlyozott táplálkozásban szinte minden alapanyagnak helye van, az viszont már egyáltalán nem mindegy, miből mennyit esztek.

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége gyerekek számára is elkészítette táplálkozási ajánlását, az OKOSTÁNYÉR® -t, mely segít eligazodni a napi ajánlott energiabeviteli mennyiség mellett az egyes élelmiszercsoportok megfelelő arányában is.

Egy kis nasi időnként nálatok is előkerül, ugye?

Figyelj az alapanyagok minőségére, a mennyiségre és arra is, milyen gyakran nassoltok! Alapvetően napi ötszöri étkezés javasolt, emellett a nassolás tényleg csak alkalomszerű legyen, de a legjobb, ha étkezések részeként szerepelnek, nem extra energiabevitelként. Ne szokjatok hozzá, hogy suli után automatikusan jár a fagyi vagy filmnézés közben mindig előkerül a chips.

Egyszer-egyszer, mértékkel ez is belefér, de akár helyettesítheted ezeket házi készítésű egészségesebb alternatívákkal. Egy kocka csoki sokszor jólesik, ami szerepelhet ebéd után zárófogásként a menün, de ne hagyd, hogy egy táblával befaljanak, akkor sem, ha nagyon finom.

Mit nassoljatok?

A nassolnivalók készítésénél próbáljátok meg tudatosan kiválasztani az alapanyagokat és azok mennyiségét. A desszertek összeállításánál csökkentsétek a hozzáadott cukor mennyiségét, süteményekhez használjatok teljes kiőrlésű lisztet és gyümölcsöt, kísérletezzetek bátran a zabpehellyel kekszek készítésénél is! 
Ezenkívül jó választás lehet kisétkezésre beiktatni egy gabonapehely szeletet teljes értékű gabonából amellyel tökéletesen lehet csökkenteni a gyerekek édes íz utáni vágyát. 

Tudtad?

  • A gyermekeknek készült Nestlé gabonapelyhekben a teljes értékű gabona az első számú összetevő.
  • A gyermekeknek készült gabonapelyhek hozzáadott vitaminokat és ásványi anyagokta tartalmaznak.
  • NESQUIK kakaó italporunk 5 hozzáadott vitamint és ásványi anyagot tartalmaz.