Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Forró csoki hideg téli napokra

Kényeztető reggeli az ünnepek alatt

Kakaós zabkása reggelire

Egy újabb zabkása recept, amitől jól indul a reggel!

Hogy miért jó zabot enni? A zab magas rosttartalma mellett vitaminokban és nyomelemekben gazdag, így például B- és E-vitaminban, káliumban, foszforban és magnéziumban is. Egyik legértékesebb tápanyaga a korpájában található (béta-glükán), ezért érdemes teljes értékű formában felhasználni és fogyasztani.

A béta-glükán napi bevitele csökkentheti a vér koleszterinszintjét, így fogyasztása kifejezetten ajánlott, mivel a szívkoszorúér-betegség kialakulásában a magas koleszterinszint kockázati tényező.

Fontos szempont a zabfogyasztás mellett, hogy a gluténmentes forrásból származó zabpehelyből készült fogások a gluténmentes étrendbe is könnyen beilleszthetők. 

Az egyik legnépszerűbb és legegyszerűbben elkészíthető zabos fogás pedig nem más, mint a zabkása.
Legtöbben kevés mézzel, fahéjjal és gyümölcsökkel készítik, azt már kevesen tudják, hogy sós változatai is nagyon finomak.

Most pedig egy olyan zabkása receptet mutatunk, amit a gyerekek is szívesen meg fognak enni, hiszen gyönyörű a színe, és kedvenc kakaójukkal készül.

Kakaós zabkása recept

Hozzávalók 2 személyre

1 kis bögre (kb. 2 dl) zabpehely
2 dl víz
2 dl tej
csipet só
6 tk Nesquik kakaóitalpor csökkentett cukortartalommal
olajos magvak ízlés szerint

  1. A zabpelyhet a víz és tej elegyében lassú tűzön, kevergetés mellett főzd, amíg megduzzad és megpuhul.
  2. Közben add hozzá a csipet sót és a kakaót is.
  3. Tálald banánnal és olajos magvakkal, vagy ízlés szerint gyümölcsökkel.
Nestlé tippünk
Az extra élvezetekért próbáld ki az Extra csokis Nesquik-kel, felnőtteknek pedig valószínűleg Szerencsi kakaóporral és egy kevés mézzel is nagyon ízleni fog!