Forró csoki hideg téli napokra

Kényeztető reggeli az ünnepek alatt

Kakaós zabkása reggelire

Egy újabb zabkása recept, amitől jól indul a reggel!

Hogy miért jó zabot enni? A zab magas rosttartalma mellett vitaminokban és nyomelemekben gazdag, így például B- és E-vitaminban, káliumban, foszforban és magnéziumban is. Egyik legértékesebb tápanyaga a korpájában található (béta-glükán), ezért érdemes teljes értékű formában felhasználni és fogyasztani.

A béta-glükán napi bevitele csökkentheti a vér koleszterinszintjét, így fogyasztása kifejezetten ajánlott, mivel a szívkoszorúér-betegség kialakulásában a magas koleszterinszint kockázati tényező.

Fontos szempont a zabfogyasztás mellett, hogy a gluténmentes forrásból származó zabpehelyből készült fogások a gluténmentes étrendbe is könnyen beilleszthetők. 

Az egyik legnépszerűbb és legegyszerűbben elkészíthető zabos fogás pedig nem más, mint a zabkása.
Legtöbben kevés mézzel, fahéjjal és gyümölcsökkel készítik, azt már kevesen tudják, hogy sós változatai is nagyon finomak.

Most pedig egy olyan zabkása receptet mutatunk, amit a gyerekek is szívesen meg fognak enni, hiszen gyönyörű a színe, és kedvenc kakaójukkal készül.

Kakaós zabkása recept

Hozzávalók 2 személyre

1 kis bögre (kb. 2 dl) zabpehely
2 dl víz
2 dl tej
csipet só
6 tk Nesquik kakaóitalpor csökkentett cukortartalommal
olajos magvak ízlés szerint

  1. A zabpelyhet a víz és tej elegyében lassú tűzön, kevergetés mellett főzd, amíg megduzzad és megpuhul.
  2. Közben add hozzá a csipet sót és a kakaót is.
  3. Tálald banánnal és olajos magvakkal, vagy ízlés szerint gyümölcsökkel.
Nestlé tippünk
Az extra élvezetekért próbáld ki az Extra csokis Nesquik-kel, felnőtteknek pedig valószínűleg Szerencsi kakaóporral és egy kevés mézzel is nagyon ízleni fog!