Különleges, színes szendvicsek

Gombaimádó spagetti, az új családi kedvenc

Hummusz készítés otthon

Ez a fantasztikus közel-keleti csicseriborsókrém az egyik kedvenc szendvicskrémünk. Vendégvárónak friss zöldségekkel tálalva remek választás, de csicseriborsó fasírttal főételként is megállja a helyét. 

A csicseriborsó élelmi rostokban gazdag, míg a szezámmag magas kalcium tartalmáról ismert. Így az egészséges étrend egyik remek receptje lehet. 

Csicseriborsókrém recept

Hozzávalók 4 főre (~235 kcal/adag)
20 dkg száraz csicseriborsó
10 dkg szezámmag
1 tk őrölt római kömény
1-2 gerezd fokhagyma
1 ek citromlé
kb. 1,5 dl olívaolaj (lehet extra szűz is)
só, bors ízlés szerint
 

  1. Az előzőleg éjszakára beáztatott csicseriborsót 30 percig főzd.
  2. Közben készítsd el a hummusz egyik fő összetevőjét, a tahinit, azaz a szezámpasztát. Ehhez a szezámmagot száraz serpenyőben, közepes lángon folyamatos rázogatás mellett pirítsd világosbarnára. (Óvatosan, mert ha megbarnul, keserű lesz.) 
  3. Kevés olívaolajjal sűrű krém állagúra turmixszold. 
  4. Amikor megfőtt a csicseriborsó, szűrd le (a főzőlevet ne öntsd ki, még szükség lesz rá!) Add hozzá a szezámpasztát, a római köményt, fokhagymát, citromlét, sót, borsot, olívaolajat, és egy kevés főzőlevet.
  5. Az összetevőket alaposan turmixszold össze. A sűrűségét a főzőlé és az olívaolaj mennyiségével szabályozhatod, ezért azt érdemes fokozatosan adagolni. Akkor jó, ha szép, világosbarna krémet kapsz. 
Ha nem szeretnél a tahini elkészítésével időt tölteni - bár tényleg 5 perc alatt kész-, nagyobb szupermarketekben és keleti élelmiszerboltokban előre készítve is be tudod szerezni.

 

Nestlé tippünk
Tálalhatod falafellel, de kitűnő kísérője natúr húsoknak is, amit a Maggi Fortélyok Szaftos kertifűszeres csirke steak alapjával pillanatok alatt, zsiradék hozzáadása nélkül elkészíthetsz.