Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Házi savanyítás - Hagyomány és tudomány jótékony baktériumokkal

Hozd mozgásba emésztőrendszeredet!

Jó döntésekkel az emésztőrendszeri panaszok megelőzéséért

Mennyiben határozzák meg választott táplálkozási szokásaink és életmódunk jó közérzetünket és egészségünket?  Hogyan tudjuk választásainkkal befolyásolni életminőségünket?

Hippokratész óta hatalmas előrelépést tett az orvostudomány a bélrendszer és az egészség, közérzet (sőt psziché!) kapcsolatának kutatása terén, számos tudományosan is megalapozott módszer és eszköz áll rendelkezésünkre, melyek segíthetnek kihozni magunkból a maximumot. A legfontosabb tudás azonban, amit elsajátíthatunk mégis az egészségünkről való gondoskodás képessége.

Emésztőrendszeri problémák

Az emésztőrendszeri problémák (krónikus székrekedés, hasmenés, puffadás, fokozott gázképződés vagy akár az irritábilis bél szindróma) esetében fonots az öngondoskodás képessége, és a szokásaink megváltoztatása iránti elhatározás.

Jó közérzetünk és hosszú távú egészségünk érdekében naponta kerülünk válaszutak elé olyan kérdésekben, hogy mit és mennyit együnk, mennyit mozogjunk,  vagy épp hogyan birkózzunk meg a minket érő stresszel. Ezekről hozott döntéseink mind befolyásolják emésztésünket.


Többünknek kellemetlen beszélni magukról a problémákról is, a változtatás útja pedig sokszor rögös. Könnyen lehet, hogy ért már minket csalódás, de jó hír hogy nem vagyunk egyedül a problémánkkal! Ráadásul számos remek eszköz áll rendelkezésünkre, hogy kisebb és nagyobb lépéseinket, fejlődésünket mérjük, tudatosan tervezzük és építsük be mindennapjainkba a változásokat, vagy saját tapasztalatainkon keresztül inspiráljunk másokat.

 

A táplálkozás hatása emésztőrendszerünkre
 

Ma már tudjuk, hogy az élelmiszerek, amiket elfogyasztunk, meghatározó hatással vannak beleink egészségére is.

Emésztésünk egészsége és beleink megfelelő működése – megelőzési céllal is - tartósan támogatható a jól megválasztott táplálkozással, valamint a fizikai aktivitás növelésével és a megfelelő mennyiségű (napi 2-2,5 liter) folyadékbevitellel. 

Az élelmi rostok, és ezek közül is különösen a vízoldékony rostok (melyek megtalálhatók például a következő növényekben: szárított hüvelyesek, burgonya, borsó, spárga, zab, árpa, alma, banán, narancs, sárgarépa) rendszeres és megfelelő mennyiségű (25-30 gr/nap) fogyasztása az egészséges emésztés kulcsa.  

A vízoldékony rostok folyamatos fogyasztása természetes és tartós táplálkozási megoldást nyújt emésztőrendszeri panaszok esetén, anélkül, hogy hirtelen és drasztikusan változtatnánk táplálkozási szokásainkon. Így biztonságosan, kedvezőtlen hatások nélkül képes nem csak a tünetek kezelésére, hanem az életmód eredetű emésztési problémák diétás ellátására is. 

Nestlé tippünk
Speciális, gyógyászati célra szánt élelmiszerünk, a 100% növényi eredetű, vény nélkül kapható, hosszú távon is fogyasztható OptiFibre® természetes megoldás a bélmotilitási zavarok (székrekedés, hasmenés) diétájában. Az OptiFibre® bármilyen hideg vagy meleg italban tökéletesen feloldható, vagy akár a lágy textúrájú, pépes ételekben is, anélkül, hogy azok ízét és állagát megváltoztatná.

Keresd a gyógyszertárakban. Tudj meg többet a www.optifibre.hu oldalon. 

Fontos figyelmeztetés: orvosi ellenőrzés mellett alkalmazható. Gyermekeknek 3 éves kortól adható. Kizárólagos tápanyagforrásként nem alkalmazható.


Fontos! Ha úgy érzed, a fentiek mellett más is állhat a probléma hátterében, vagy huzamosabb ideig tartanak esetleg rendszeresen visszatérnek a tünetek, mindenképp konzultálj orvosoddal!