Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Hamis pizza percek alatt

Kakaós zabkása reggelire

Reggeli tippek kényelmes reggelekre

Ugye ti is szerettek hétvégén egy kicsit tovább lustálkodni reggel, vagy egy kiadósabb reggelivel kezdeni a napot? Tippjeinkkel még szuperebb lehet a reggeli.

Reggel egyél úgy, mint egy király, tartja a mondás. És ehhez a hétvégék és a nyaralások kitűnő alkalmat nyújtanak. A mértékletességet azért a mondás ellenére is érdemes szem előtt tartani, és az sem mindegy, mi kerül az asztalra. Tippjeinkkel úgy lesz egyszerűen terülj-terülj asztalkám, hogy közben a kiegyensúlyozott táplálkozás alapelveit is betartjátok, mindezt ízletes, ínycsiklandó fogásokkal.

Miből álljon a kiegyensúlyozott reggeli?

A péksütemények, gabonapelyhek tartalmazzanak teljes teljes értékű gabonát, fogyasszatok friss zöldséget vagy gyümölcsöt is, mert ezek nem csupán élelmi rost, de egyéb vitaminok és ásványi anyagok kitűnő forrásai is. Emellett a teljes értékű fehérjeforrások, mint a tojás, a tejtermékek vagy a sovány húsfélék is szükségesek egy kiegyensúlyozott reggelihez. 
A kiegyensúlyozott reggelihez szükséges a megfelelő folyadékfogyasztás is, kezdjük a napot egy pohár vízzel, narancslével vagy hűvös, esős napokon egy bögre tejes kávéval, kakaóval vagy teával.

Az előkészületek

Teljesen más lesz a hangulat, ha közösen készültök a reggelire. Ez akár azt is jelentheti, hogy együtt tervezitek meg a menüt, de ha szívesebben döntesz te, hogy mi legyen az asztalon, a reggeli elkészítésébe érdemes bevonni a családot. Ezzel nem csak időt spóroltok, de a közös munka örömét is átélhetitek. Mindig vannak olyan feladatok, amikben a gyerekek is részt tudnak venni, ne hagyd ki őket a buliból!

Képek a tányéron

Az egyik legjobb módja a mosolygós reggeliknek, hogy különböző figurákat formálsz a szendvicsből, zöldségekből és gyümölcsökből. Hétvégén készítsd el a gyerekek kedvenc mesefiguráját színes alapanyagokból. Így még a zöldség- és gyümölcsfogyasztásra is könnyebben rá tudod őket venni. Készíts hozzá egy pohár finom kakaót csökkentett cukortartalmú NESQUIK kakaóitalporból, így még ízletesebbé és élvezetesebbé varázsolhatod a reggelizést.

VillásreggeliMeleg ételekkel tényleg fejedelmi lesz a reggeli! Egy zöldséges rántotta vagy egy finom tükörtojás is jó ötlet, de a buggyantott tojást is érdemes kipróbálni, és tojásos muffin is szerepeljen valamikor a menüben!

Különleges szendvicsek

Ha szívesen kísérletezel, próbáld ki színes szendvics ötleteinket, de igazából egy sima olasz paradicsomos pirítós, a bruschetta is mennyei reggeli fogás. Ha pedig valami olyat választanál, amit akár több napig is ehettek, készíts többféle izgalmas szendvicskrémet, amik hűtőben elállnak még 1-2 napig. A mi kedvencünk a padlizsánkrém, sült paprikakrém és a márványsajtkrém.
A szendvicseket teljes kiőrlésű péksüteményből készítsd!

Palacsinta, az örök kedvenc!

Sokan tudják, de kevesen szokták otthon készíteni a palacsinták sós verzióit, pedig érdemes velük kísérletezni, nem csak reggelire! Ha pedig édes palacsinta, akkor a hagyományos palacsinta tészta mellett próbáljátok ki a rostokban gazdag zabpalacsintát vagy a különleges amerikai palacsintát.
Ha recepteket vagy tippeket olvasnál palacsinta témában, kattints korábbi cikkünkre!

Ne csak az étkezésről szóljon!

A közös étkezések amellett, hogy fontosak a táplálkozás szempontjából, kiemelt jelentőséggel bírnak a családi kötelékek szempontjából is. Beszélgessetek a hosszú közös reggeli közben mindenről, ami csak eszetekbe jut!

Nestlé tippünk
A gyerekek biztosan örülni fognak egy bögre forró kakaónak a reggeli mellé, de a felnőtteknek is jár a forró ital! A Nescafé Dolce Gusto kávékapszulákkal igazi kávéházi hangulatot varázsolhatsz az asztalra. De érdemes kipróbálni a NESCAFÉ limitált kiadású, 100% arabica kávéból készült kávékülönlegességeit is!