Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Edzel, az eredményt mégsem látod? Ezek lehetnek az okok.

Tekerjetek egy jót!

Tuti tippek, ha futóversenyre készülsz

Szeretnéd kicsit átlépni a saját határaidat, esetleg megmérettetni magad? Nevezz be életed első futóversenyére!

Az első futóverseny örök emlék, tele van izgalommal, igazi mérföldkő a futók életében. Összeszedtünk neked 5 fontos tanácsot, melyekkel segíthetünk neked céljaid elérésében. További hasznos tanácsokért olvasd el futással kapcsolatos cikkeinket.

Nestlé tippünk
Írd be már most a naptáradba! Idén szeptember 28-29-én kerül megrendezésre a 34. Spar Budapest Maraton Fesztivált, ahol a Nestlé Családi Futáson csatlakozhatsz hozzánk! A Nestlé Családi Futás egy rövidebb, 500 méteres táv, ahol kicsik és nagyok egyaránt átélhetik a futóversenyek egyedülálló élményét. Évről évre ezernél is többen állnak a rajtnál, hogy teljesítsék a kihívást, legyetek ti is a rajtnál a szeptember 28-án, szombaton 14:15-kor. Nevezni itt tudsz: https://www.sparbudapestmaraton.hu/600-m-csaladi-futas/
Ha nagyobb megmérettetésre vágysz, a 2 napos futófesztiválon válogathatsz a különböző távok között, ehhez azonban érdemes elolvasni tippjeinket!

 

Felkészülés

Az interneten számtalan edzéstervet találsz, de kérhetsz profi segítséget is. Lehet segítséged egy barát is, aki már tapasztalt a futóversenyek terén. A felkészülést hónapokkal a verseny előtt kell elkezdeni, ne ess abba hibába, hogy néhány jól sikerült futás után benevezel az első versenyedre. Fokozatosan, lassú tempóban fuss, hogy fejlődjön az állóképességed. Figyelj a testedre: ha légzésed zihálni kezd, lábaidban görcsöt érzel, ez annak a jele, hogy túl gyors tempót diktálsz, és nem fogod bírni hosszú távon. Inkább törekedj az intenzív, fenntartható tempóra.

Ha eddig csak futópadon futottál, érdemes kimerészkednek a szabadba, hiszen a versenyen is betonon fogsz futni. Kezdj rekontrán pályán, majd fokozatosan szoktasd hozzá magad a betonon futáshoz.

Megfelelő ruházat kiválasztása

Ellenőrizd a felszerelésed, ne legyen semmi szakadt vagy kipróbálatlan. Nézd meg az időjárásjelentést és a ruházatodat ennek megfelelően állítsd össze. A magyarországi futóversenyekre általában elég a rövid futónadrág és technikai felső. Ha izzadós vagy, ne feledkezz meg a sapkáról vagy fejpántról sem, nyári versenyen pedig legyen nálad napkrém és napszemüveg.

Természetesen legfontosabb kiegészítő a futócipő. Semmiképp se fuss teljesen új cipőben, használd a jól bevált kedvenc futócipődet. Ha cserén gondolkozol, mielőbb menj el egy futóboltba, ahol szakavatott segítséggel választhatod ki a hozzád leginkább passzoló surranót.

Frissítés

A legfontosabb, hogy futás közben ne várd meg, míg szomjas leszel! A futás során fellépő folyadékveszteség akár egy óra alatt elérheti azt a szintet, ami már a teljesítmény rovására mehet, ezért edzéseid során is feltétlenül igyál valamit.

Tanulmányozd a versenykiírást és az útvonalat. Légy tisztában a frissítőpontok helyével és felszerelésével. A szervezet folyadékháztartásának egyensúlyához elengedhetetlen, hogy ne csupán az izzadsággal távozó vizet, hanem az elveszített elektrolitokat is pótold izotóniás sportitalokkal.

 

A verseny előtti héten fokozottan figyelj a folyamatos hidratáltságra.

 

A verseny napján

Vedd fel a rajtcsomagod, tájékozódj a parkolási lehetőségekről, csomagmegőrző, zuhanyzó hollétéről, hogy ne érezd elveszettnek magad a tömeg forgatagában. Tudd meg pontosan hol van a rajtkapu és légy tisztában az útvonallal. 

 

Hatalmas löketet tud adni, ha a pálya egy-egy pontján a családod vagy a barátaid szurkolnak neked. 

 

Élvezd!

Senki felé sem tartozol elszámolással, hogy hányadik helyen futsz be, vagy milyen az időeredményed. Fuss önmagadért, a verseny az eddigi edzéseid jutalma. A befutónál mosolyogj, hogy szuper legyen a kép, ami a célkapuban készül rólad 

 

Nestlé tippünk
A futáshoz energiára van szükség, ezért soha ne kezdj hozzá éhgyomorral. Edzés előtt 1-1,5 órával egy banán és egy teljes értékű zab hozzáadásával készült Nestlé Fitness gabonapehely szelet biztosítja a mozgáshoz szükséges energiát és vitaminokat.