Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Tavaszi megújulás kívül-belül

Ezért hasznos, ha étkezési naplót vezetsz

Rostokkal a bélflóra egyensúlyáért

A helyes táplálkozás amellett hogy testi és lelki jóllétünk egyik meghatározója, az immunerősítés egyik alapköve is.

A bélrendszerünkben dől el, hogy a szervezetünk egyes vitaminokból, illetve az ásványi anyagokból mennyit képes majd hasznosítani, az egészséges bélflórán keresztül pedig belülről segíti szervezetünk ellenállóképességét.

Éppen ezért az immunrendszer erősítésének aranyszabályai – így az immunrendszer működését támogató nyomelemek (cink, szelén) és vitaminok bevitele - mellett napjainkra egyre nagyobb szerepet kapnak a bélflóra egyensúlyát biztosító vagy helyreállító életmódbeli és táplálkozási ajánlások. A stressz kerülése, és a mozgás, valamint az étrend is az egyik legfontosabb meghatározója az egészséges bélrendszernek.

A bélflóra törékeny ökoszisztémáját különböző tényezők befolyásolhatják (így például a helytelen étrend, a stressz, vagy egyes gyógyszeres kezelések), ilyenkor a jótékony és a nem kívánatos baktériumok egyensúlya felborul, vagy a baktériumok sokfélesége csökken. Ezt az állapotot nevezzük a bélflóra zavarának.

Az élelmiszerek, amik közismerten pozitívan befolyásolják a bélflórát a friss zöldség, gyümölcs, savanyított-erjesztett ételek (joghurt, kefir, kovászolt termékek), a hüvelyesek, és a zöldfűszerek. 

Élelmi rostok szerepe

Külön említést érdemelnek az élelmi rostok, melyek rendkívül fontos szerepet töltenek be: segítik a bélműködést, támogatják a bélflóra egyensúlyát. 

A vízben oldódó rostok (ilyen az inulin, a pektin és a béta-glükán) megkötik a bélrendszerben a nedvességet, ezáltal zselés anyagot képeznek. Javítják a bélműködést és az anyagcserét, valamint a tápanyagok felszívódását, egyúttal megkötik a káros anyagokat, melyek a széklettel így hamarabb távoznak a szervezetből. Táplálékai a jótékony baktériumoknak, mint a bifidus vagy a lactobacillus, ezáltal támogatják a bélflóra egyensúlyát. Sikerrel használhatók székrekedés és hasmenés diétájában is.

Egészséges emberek számára 25-35 gramm élelmi rost fogyasztása ajánlott naponta, emellett elengedhetetlen, hogy megfelelő mennyiségű (napi minimum 2-2,5l) folyadékot is fogyasszunk. 

Tudtad? Az ideális napi étrend legalább 9 adag rostban gazdag zöldséget és gyümölcsöt tartalmaz, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a tényleges napi zöldség és gyümölcs bevitel átlagosan ennek nagyjából a fele.

 

A 18-64 év közötti magyar lakosság egynegyede küzd valamely emésztési panaszból származó tünettel, ezzel együtt pedig közismert, hogy ellenálló képességünk a betegségekkel szemben időről-időre komoly próbatételekkel néz szembe. Mindezek oka az esetek háromnegyedében a táplálkozásban keresendő. 

Az rostban gazdag étrend kialakítása és a napi rutinba illesztése azonban nem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik. A változatosság mellett fontos a fokozatosság, hogy a szervezetünk fokozatosan alkalmazkodni tudjon a megváltozott étrendhez, így sok odafigyelést és türelmet igényel. Ilyenkor pedig jól jön egy kis plusz segítség!
 

Nestlé tippünk
A 100%-ban növényi eredetű vízoldékony rostot tartalmazó, por állagú OptiFibre® teljes mértékben feloldható ételekben és italokban anélkül, hogy azok ízét és állagát megváltoztatná, így a gyerekeknek is könnyen adagolhatod. 

Már 3 éves kortól adható, fogyaszthatják kismamák és cukorbetegek is. Segíti a bélműködés helyreállítását, és újra egyensúlyba hozza, szabályozza azt. Bélmotilitási zavarok (székrekedés, hasmenés, irritábilis bél szindróma) diétás ellátására szolgáló speciális, gyógyászati célra szánt élelmiszerünk vény nélkül kapható és hosszú távon is fogyasztható.

Keresd a gyógyszertárakban! Tudj meg többet a www.optifibre.hu oldalon.
 
Fontos figyelmeztetés: orvosi ellenőrzés mellett alkalmazható. Gyermekeknek 3 éves kortól adható. Kizárólagos tápanyagforrásként nem alkalmazható.