Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Rostokkal a bélflóra egyensúlyáért

Tavaszi megújulás kívül-belül

Ezért hasznos, ha étkezési naplót vezetsz

Szeretnél tudatosabban táplálkozni, jobban odafigyelni, miből mennyit eszel? Az étkezési napló vezetése hihetetlen segítség ebben! Próbáld ki!

A táplálkozási napló nem csak azoknak segítség, akik fogyni szeretnének. Persze, nagyon jól jön, ha a kalóriákat szeretnéd számolni, de emellett nagyon hasznos, ha tudatosan követnéd a fogyasztott tápanyagokat is. A táplálkozási napló vezetésével megtudhatod, mennyire kiegyensúlyozott az étrended, mennyi szénhidrátot, fehérjét, zsiradékot fogyasztasz, valamint arra is fény derül, tényleg mértékletesen táplálkozol-e. 

A sportos életmód mellett is jó, ha belevágsz az étkezési napló vezetésének. Ha most kezdesz sportolni azért, ha már egy ideje rendszeresen sportolsz, akkor pedig azért. 
Mielőtt elkezded a táplálkozási napló vezetését, döntsd el, hogy választasz-e egyet a sok applikáció közül, vagy inkább a hagyományos „füzet” módszert követed. Az applikáció egyébként azért jó ötlet, mert egyrészt többet is kipróbálhatsz, másrészt, ha már megtaláltad az igazit, az mindig ott van a telefonodon, így tényleg minden helyzetben dokumentálni tudod a fogyasztásod.
 

Ha egészségügyi okból vágsz bele, akkor mindenképp kövesd orvosod, dietetikusod kéréseit. Válaszd azt a formát, amit ők javasolnak. Nem véletlenül kérik úgy, hiszen itt nem csak saját okulásodra gyűjtöd az adatokat, nekik is értelmezni, elemezni kell őket!


Mire jöhetsz rá a naplóból?

Gyorsan ki lehet szúrni a nassolásokat, a lopakodós esti hűtőnyitogatást. Ezek azok a kalóriák, amiket gyakran nem is veszel észre. Azt is egyszerűbb követni, hogy melyek azok az élethelyzetek, amikor könnyen „túleszed” magad. Kiderül az is, hogy rendszeresen étkezel-e. Reggeliztél? Ettél ebédet? A vacsorához már kopogó szemmel ültél le, és pótoltad az egész napos mennyiséget?

Nagyon látványos a különböző ételcsoportok eloszlása. Fogyasztasz elég gyümölcsöt? Tartalmazza a táplálkozásod a megfelelő rost mennyiséget? Eszel egyáltalán halat? Az ehhez hasonló kérdésekre akkor is érdemes megtalálni a választ, ha amúgy nincsenek súlyproblémáid, hiszen a mértékletes étrend mellett a kiegyensúlyozott tápanyagbevitel és a változatosság is nagyon fontos.

Ha nincs egészségügyi vonzata a naplónak, csak szeretnél tudatosabban táplálkozni, akkor nem szükséges a teljes szigor. De vigyázz, ha „majd holnap beírom” üzemmódra váltasz, egy hét után abba fogod hagyni! 


A jó táplálkozási napló ismérvei:

  • Hosszú távon vezeted, hogy legyen megfelelő mennyiségű adatod, amit összehasonlíthatsz. Legalább egy hónapot érdemes végigcsinálni!
  • Rendesen dátumozod, az étkezések idejét is felírod.
  • Pontosan megadod az adagokat, amit elfogyasztottál.
  • Felírod az összes folyadékfogyasztásod, még a vizet is. Ha pedig teát, kávét, habos kakaót vagy egy finom turmixot ittál, akkor pláne.
  • Részletesen leírod a főételeket, körettel, levesbetéttel salátával együtt. Nagyon nem mindegy, hogy zöldséggel vagy a nagyi hatalmas májgombócával etted a húslevest.
  • Az sem mindegy, melyik márka termékeit fogyasztod. A postos eredményekhez rögzítsd ezt is a naplóba!
  • Jó, ha nyomon követed azt is, hogy milyen élethelyzetben ettél: TV előtt, nyugodt körülmények között otthon, munka közben, útközben.
     
Gyerekekkel is érdemes kipróbálni a naplózást, jó móka, ha együtt csináljátok. Jó apropó ez arra, hogy kiemeld a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságát. Úgy beszélgethettek a tudatos táplálkozásról, nassolásról, az édességekről, hogy nem a tiltás, hanem a megfelelő mérték megismerése a téma!

 

Nestlé tippünk
Az étkezési napló kapcsán szeretnél több zöldséget, gyümölcsöt fogyasztani? Könnyű recepteket keresel? Legyél az Így teljes az élet Facebook közösségünk tagja, ahol rendszeresen osztunk meg szuper tippeket és recepteket!

Ha pedig a kalóriák terén szeretnél tájékozódni, esetleg a kiegyensúlyozott napi menü terén lenne szükséged segítségre, próbáld ki játékos Menü Mérleg alkalmazásunkat!