Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Házi savanyítás - Hagyomány és tudomány jótékony baktériumokkal

Hozd mozgásba emésztőrendszeredet!

Belső kertünk harmóniája - A bélflóra egyensúlya

Hogyan találjuk meg az összhangot bélflóránkkal hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben? Hogyan teremtsük meg természetes módon a harmóniáját? Egyáltalán: Hogyan közelítsünk bélflóránkhoz? 

 „Az élet akkor kezdődik, amikor nekilátunk egy kert építésének”.  Ez a keleti közmondás akár az emberi bélflóra kialakulását is leírhatná, ahogy a magzatban a születés folyamatától kezdődően nagyjából a kisgyermek 3-7 éves koráig egy baktériumok billióinak otthont adó ökoszisztéma, egy mikroszkóp alatt megcsodálható botanikuskert jön létre.

A bélflóra egyensúlya

Ahogy a zen kert célja, hogy akár egy kicsiny területen is láttassa a természet egészét, úgy a bélflórában élő közel 1000 féle baktérium között egyaránt megtaláljuk a szervezet számára jótékony hatású és nemkívánatos, rossz baktériumokat is. E törékeny ökoszisztéma szempontjából ezeknek a jó és rossz baktériumoknak egyensúlya (és nem feltétlenül a nemkívánatosak hiánya) határozza meg azt, hogy kertünk a szakavatott gasztroenterológus szemében is egy teakertre emlékeztet-e.

Bélflóránk sok szempontból genetikailag is meghatározott összetételű (eltérő lehet például aszerint, hogy a világ melyik táján élünk), mégis egyedi és befolyásolható.

Bélflóránk gondozása

Ahogy kertünket is folyamatosan gondozzuk, bélflóránk is rendszeres törődést igényel. Ez azt jelenti, hogy megismerjük, hogyan tudjuk életmódunkon - elsősorban táplálkozásunkon - keresztül befolyásolni a jótékony baktériumok szaporodását és akadályozni a rossz baktériumok térnyerését, valamint segíteni a szervezetből való kiürülésüket, anélkül, hogy bélflóránkat fölösleges, sok esetben egyoldalú terhelésnek, vagy esetleges mellékhatásoknak tennénk ki.
 

A bél jótékony baktériumainak legkedveltebb természetes tápanyagai a vízoldékony rostok (vízoldékony rostban gazdag ételek például a szárított hüvelyesek, burgonya, borsó, spárga, zab, árpa, alma, banán, narancs, sárgarépa). Segítik a jótékony baktériumok szaporodását, így azok több vitamint, és a megfelelő bélműködés szempontjából fontos zsírsavat tudnak termelni. 
Ugyanakkor fogyasztásuk javítja a bél pH-ját, csökkentve a többek között hasmenést és székrekedést okozó "nemkívánatos" baktériumok számát. Egyúttal a székletürítés megfelelő ritmusát támogatva a felesleges rossz baktériumok könnyebben távoznak a szervezetből.
 


A bélflóra egyensúlyának zavarával küzdő emberek esetén a székrekedés és a hasmenés tünetei igen gyakoriak. Ilyenkor mielőbb szükséges a bélflórát újra egyensúlyba hozni! Az így visszanyert harmóniát, a türelmet és odafigyelést „belső kertünk” meghálálja.
 

Nestlé tippünk
Speciális, gyógyászati célra szánt élelmiszerünk, a 100% növényi eredetű, vény nélkül kapható, hosszú távon is fogyasztható OptiFibre® természetes megoldás a bélmotilitási zavarok (székrekedés, hasmenés) diétájában, így segít, hogy újra egyensúlyba hozzuk emésztőrendszerünket és helyreállítsuk bélflóránkat. Az OptiFibre® bármilyen hideg vagy meleg italban tökéletesen feloldható, vagy akár a lágy textúrájú, pépes ételekben is, anélkül, hogy azok ízét és állagát megváltoztatná.
Keresd a gyógyszertárakban. 
Tudj meg többet a www.optifibre.hu oldalon. Fontos figyelmeztetés: orvosi ellenőrzés mellett alkalmazható. Gyermekeknek 3 éves kortól adható. Kizárólagos tápanyagforrásként nem alkalmazható.


Fontos! Ha úgy érzed, a fentiek mellett más is állhat a probléma hátterében, vagy huzamosabb ideig tartanak esetleg rendszeresen visszatérnek a tünetek, mindenképp konzultálj orvosoddal!