Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Étvágygerjesztő tippek reggelihez

Ez a reggeli tényleg 2 perc alatt készül el

Ezekre figyelj, amikor a gyerekek menüjét állítod össze!

Változatos és mértékletes táplálkozás a gyakorlatban, megdöbbentő adatok, és egy nagyszerű kezdeményezés.

Ha a gyerekek jóléte a téma, az mindig nagy érdeklődést vált ki az olvasókból. Mit egyen, mit sportoljon, hogyan töltse el a szabadidejét, hogyan lehet boldogabb, és még sorolhatnánk. És ez így van rendjén. Mielőtt azonban belemerülnénk, milyen is a gyerekek kiegyensúlyozott menüje, tegyünk egy kis kitérőt.

Sokan szerencsésnek vallhatjuk magunkat, hogy rendszeres és változatos étkezésekkel járulhatunk hozzá gyermekeink egészséges mindennapjaihoz, fontos, hogy tudjuk, sajnos nem minden család mondhatja ezt el magáról.

Megdöbbentő, de Magyarországon minden harmadik gyermek reggelizés nélkül kezdi a napját – ez derült ki a Nestlé és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének közös kutatásából. Ennek okai persze különbözőek: van, aki nem tartja fontosnak a reggelit, van, aki egyszerűen nem éhes reggel, de sajnos tény, hogy sok családnak van szüksége segítségre ahhoz, hogy gyermekeik ne éhesen induljanak el reggel otthon, és hétvégén vagy az iskolai szünetekben is jusson étel az asztalra.


Segítsük együtt azokat, akiknek igazán szükségük van rá!

Ha most vásárolsz az akcióban résztvevő Nestlé termékeink kínálatából a Tesco hipermarketekben, akkor a Nestlé és a Tesco közös akciója keretében a megvásárolt árucikkek 1-1%-át felajánljuk a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek.

 
 

Milyen a gyerekek kiegyensúlyozott étrendje?

Nem is gondolnád, mennyire fontos, hogy a gyerekek táplálkozására tudatosan odafigyelj. A megfelelő táplálkozás ugyanis segíthet egy sor felnőttkori betegség megelőzésében, elkerülhető vele a túlsúly, és a gyerekek megfelelő szellemi és fizikai fejlődésében is szerepet játszik. Ráadásul nem csak az fontos, hogy mit, mikor és mennyit esznek a gyerekek, hanem az is, hogy hogyan. A családi étkezések ugyanis nemcsak a családi kapcsolatra vannak jó hatással, de a helyes minták eltanulásával segítik a fiatalabbik generációt az egészséges táplálkozás kialakításában is.

  1. Fontos a rendszeresség …
    Akármilyen kevés idő van reggel elkészülni, jusson idő a reggelire. Ezzel biztosítod a napindításhoz szükséges energiát, ami aztán segít a gyerekeknek a szellemi és fizikai feladatok ellátásában. Az ebéd és a vacsora között pedig a kisétkezések fontosságáról se feledkezz el! A hangsúly a rendszerességen, változatosságon és a mértékletességen van. Kövesd az ötször kevesebbet elvet a kevésszer többet helyett. Így biztosíthatod ugyanis a szervezet kiegyensúlyozott működését.

  2. … és a mértékletesség
    Akármennyire imádod gyereked, és szeretnél neki kedveskedni, ezt ne egy plusz adag étellel, vagy folyamatos nassoltatással mutasd ki. Lehet, hogy rövid távon ez konfliktust okoz, hosszú távon azonban ezzel segítesz neki a leginkább. A felnőttkori táplálkozási szokások gyerekkorban alakulnak ki. Ha ilyenkor nem szokja meg a mértékletességet, felnőtt korában is problémái lehetnek vele, arról nem is beszélve, hogy ez az egészségére és fizikai állapotára nézve sem jó. Persze, lehet néha egy plusz gombóc fagyit enni, de az általános szabály mindig legyen mértékletes.

  3. Mutass példát!
    A gyerekek a környezetüket utánozzák. Ha nem is mondod ki, mit hogyan kéne, ők akkor is látják tőled. Úgyhogy, ha azt szeretnéd, hogy kiegyensúlyozottan táplálkozzon, akkor te is tedd azt. Hiába mondod neki, hogy fontos a reggeli, ha azt látja, hogy te nem eszel. 

  4. Mi kerüljön a tányérra?
    Figyelj arra, hogy a zöldségek, gyümölcsök, gabonafélék, húsok és tejtermékek megfelelő minőséggel és mennyiséggel szerepeljenek az étrendben. A napi táplálékod fele zöldség és gyümölcs legyen! Lehetőség szerint válassz teljes értékű gabonából készült pékárut és tésztát. Ami a fehérjéket illeti, a húsok mellett kerüljön az asztalra legalább hetente egyszer hal, naponta fogyasszatok alacsony zsírtartalmú tejet, tejterméket. Só, cukrot és zsiradékok mértékkel fogyasszatok, és ne se feledkezz meg a megfelelő folyadékfogyasztásról sem. Napi 1-1 pohár gyümölcslé belefér, de a folyadék nagy része legyen víz. A reggelihez jó alternatíva a kakaó, így a fehérje- és kalciumbevitelről is gondoskodsz. A NESQUIK kakaó italporok ráadásul hozzáadott vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmaznak.