Télen is fontos a folyadékpótlás

Beszédes csomagolás

Őrizd meg vízháztartásod egyensúlyát!

Nagy melegben a szokottnál is jobban kell ügyelni a megfelelő folyadékbevitelre. Összegyűjtöttünk, hogy mire figyelj.

Intő jelek


Ha tested vízhiányos, az koncentráció zavarhoz vezethet, ami befolyásolja a tanulás és a munka hatékonyságát, de fejfájást, szédülést, súlyosabb esetben eszméletvesztést is okozhat.

 

Ne várd meg, míg szomjas leszel. Rendszeresen fogyassz folyadékot a nap során, arányosan elosztva: igyál étkezéskor és étkezések között is!


Irányadó értékek


Mérsékelt aktivitás és hőmérséklet mellett a javasolt napi folyadékbeviteli mennyiség átlagosan 2,5 liter férfiak, 2 liter nők esetében, amelyből kb. fél liter az élelmiszerek (leves, főzelék, zöldség, gyümölcs, stb.) révén bevitt folyadék. Számos tényező növelheti a folyadékigényt, így például a fokozottabb só-, illetve fehérjebevitel, a láz, hasmenés, hányás is.

 

Fogyassz naponta legalább négy adag  zöldséget vagy gyümölcsöt, melyek amellett, hogy számtalan védő hatású anyagot tartalmaznak, egyúttal jelentős folyadékforrások is. Tudtad, hogy pl. 15 dkg őszibarack elfogyasztása több mint 1dl vízbevitelt jelent?

 

Az értékes gondolatokat köszönjük szakmai partnerünk, az MDOSZ kollégájának, Szász-Győző Zsuzsannának!