Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

8 tipp a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz

Tápláló étrend? Tudatos bevásárlás? Főzés nap, mint nap, mégis változatosan? Néhány hasznos tipp, a kiegyensúlyozott táplálkozásért

  1. Milyen pékáru kerüljön a kosárba? Válaszd a teljes értékű gabonából készült változatokat: teljes kiőrlésű kenyeret, tésztát, teljes értékű gabonából készült gabonapelyheket.
  2. Zöldséget és gyümölcsöt napi rendszerességgel fogyassz! Próbáld úgy összeállítani a menüt, hogy minden étkezéshez jusson belőlük, az se baj, ha fagyasztott.
  3. Válaszd az alacsonyabb zsírtartalmú tejet és tejtermékeket. Fogyassz naponta kb. fél liternek megfelelő mennyiséget.
  4. Válaszd a hentes pultnál a zsírszegény húsokat. Felvágottakból vásárolj minél magasabb színhús tartalommal rendelkező termékeket.
  5. Ételeid készítsd kevesebb zsiradékkal, és kedvezőbb élettani hatásuk miatt részesítsd előnyben a növényi olajokat.
  6. Színesítsd étrendeteket sózatlan olajos magvakkal!
  7. Ügyelj a mértékletességre, és válaszd a magasabb kakaótartalmú csokoládékat, gabonapehely/müzliszeleteket vagy gyümölcsös, túrós süteményeket.
  8. Ne feledkezz meg a rendszeres folyadékfogyasztásról, igyál naponta kb. 8 pohár vizet! Erre figyelmeztesd családtagjaidat is!