Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

5 érdekesség a folyadékpótlásról

Azt mindannyian tudjuk, hogy a folyadékpótlás fontos az egészséges életmód érdekében. De biztos, hogy ezeket is tudod a hidratációról?

  1. A folyadék hiánya nemcsak fizikailag, hanem mentálisan is problémákat okozhat, érzékelhetően rontja a koncentrációs képességet és a rövidtávú memóriát.
  2. Már az 1-2 %-os folyadékhiány is gyengítheti az összpontosítást, a koncentrációképességet, és fáradékonyabbá tehet.
  3. Ha szomjas vagy, az azt jelenti, hogy bizonyos mértékben már fennállhat a folyadékhiányos állapot. Ne várd meg, míg szomjas leszel, igyál rendszeresen!
  4. A folyadékhiány okozhat szédülést, szájszárazságot, fejfájást és fáradtságot is.
  5. Mivel a gyerekek a testsúlyukhoz képest nagyobb felületen párologtatnak, könnyebben kiszáradnak. Ráadásul sokszor nem is érzik, hogy szomjasak. Ezért a felnőtteknek mindig tudatosan kell a gyerekek hidratáltságára figyelni. Napi 6-8 pohár folyadék (víz, tejes ital), gyümölcsök, zöldségek is szerepeljenek a gyerekek étrendjében!