Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Erre csörög a dió, arra meg a mogyoró

A sófogyasztás csökkentésének fortélyai

Újévi fogadalmak az asztalon

Jó minőségű alapanyagok és mértékletesség az egészséges étrend alappillérei. Cikkünkből megtudhatod, mire érdemes odafigyelni.

A kiegyensúlyozott táplálkozás segít többek között egészségünk megőrzésében, szervezetünk karbantartásában, az elhízás megelőzésében, gyermekeink egészséges életmódra történő nevelésében. 

Ez az oka annak, hogy sokunk újévi fogadalmában szerepel az egészséges étrend bevezetése, vagy a már meglevő „finomhangolása”. Ahhoz, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozás életed szerves részét képezze, fontos hogy ne Hűbele Balázs módjára kezdj bele az életmódváltásba. Lépésről lépésre változtass étkezési szokásaidon, adj időt magadnak, hogy szervezeted megszokja, megszeresse az újdonságot. 
 


Nézzük, mire érdemes figyelni az egészséges étrend kialakításakor!

Étkezz rendszeresen! Napi ötszöri étkezés javasolt: reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora. Többek között azért érdemes tartani a többször keveset szabályt, mivel így egyensúlyban tartható a vércukor szinted, így elkerülheted a túlevéseket.
 

  1. Étkezz mértékletesen! Mivel rendszeresen eszel, nem lesz szükséged óriás adagokra, hiszen folyamatosan pótlod az energiát és a tápanyagokat. A tízórai és az uzsonna lehet például egy kevés gyümölcs, vagy pár szem olajos mag.
     
  2. Ne hagyd ki a reggelit! A reggeli ellátja szervezeted energiával, a megfelelő összetételű reggeli biztosítja a normál vércukor szintet, ezzel megelőzve a hirtelen éhségérzetet, csökkentve az elhízás veszélyét.
     
  3. Fogyassz rostban gazdag ételeket! Ezek megfelelő folyadék fogyasztás mellett segítik az emésztést, a vércukor szintet is egyenletesebben tartják. A zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonafélék és az olajos magvak is rostban dús alapanyagok.
     
  4. Egyél sok zöldséget, gyümölcsöt! Rostban és vitaminban gazdagok, ezért fontos alapanyagai a kiegyensúlyozott étrendnek. A zöldségeknek, gyümölcsöknek nyersen a legmagasabb a vitamintartalmuk. Ha feldolgozod őket, válassz olyan eljárást, amivel a legjobban megőrzöd vitamintartalmukat. Ilyen a párolás vagy a wokban sütés is. 
     
  5. Fogyassz hüvelyesek, tejterméket, tojást vagy sovány húsokat a megfelelő fehérje bevitel érdekében.
     
  6. Igyál legalább napi 1,5 – 2 liter vizet! A megfelelő folyadékpótlás kulcsfontosságú a szervezet számára.

 

Nestlé tippünk
Ha olyan ebédre vagy vacsorára vágysz, ami gyorsan elkészíthető és olyan alapanyagokat tartalmaz, amik a saját konyhádból is ismerősek, válaszd a MAGGI megújult krémleveseit! Változatos ízekben, változatosan elkészíthetők, akár még salátaöntetnek is wink