Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Erre csörög a dió, arra meg a mogyoró

Tedd félre kicsit a fehér lisztet! 1. rész

Ügyelj a gluténmentes gabonafélék mennyiségére is!

A gluténmentes étkezés megvalósítása átgondoltságot igényel. Adunk néhány hasznos szempontot, amire érdemes figyelni a gabonafélék adagolása kapcsán.

Az egészséges felnőttek részére kidolgozott legújabb hazai táplálkozási ajánlás, az OKOSTÁNYÉR® alapján naponta 3 adag gabonafélét javasolt fogyasztani, úgy, hogy ebből legalább 1 adag teljes értékű legyen. Ezt irányadónak tekintve, gluténmentes étrend esetén hozzávetőlegesen 1 adagnak számít pl. 1 közepes szelet gluténmentes kenyér, 12 evőkanál (20 dkg) főtt rizs/gluténmentes tészta, 3 evőkanál gluténmentes gabonapehely/müzli.


Étrended összeállításánál segítséget jelenthetnek a gluténérzékenyek számára gyártott kenyérporok, kenyerek, tésztafélék, kekszek, gabonapelyhek, stb.

Tájékozódj az élelmiszercímkéről! A glutént kötelező feltüntetni az összetevők között, akár alap-, akár adalékanyagként van jelen. A „gluténmentes élelmiszer” megjelölés kizárólag olyan élelmiszereken szerepelhet, amelynek a 20mg/kg mennyiséget nem haladja meg a gluténtartalma, míg a „nagyon alacsony gluténtartalmú” csak azokon, amelyek gluténtartalma nem több mint 100mg/kg.

 

Kerüld el a gluténnel történő szennyeződést! Használj külön kenyérpirítót, vágódeszkát, illetve kést a gluténmentes kenyér szeletelésére.