Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Tippek immunrendszerünk erősítéséhez

Hogyan erősítheted immunrendszered? Pro- és prebiotikumok, vitaminok, rostok és mozgás!

A pro- és prebiotikumok segítnek emésztésedet karban tartani, ahogy egyes vitaminok és a rostok is segítik azt. Ahhoz, hogy jól vedd az őszi, téli „náthaszezont”, ne felejtsd el, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozás, az egészséges emésztés, immunrendszeredet is támogatja!


Pro- és prebiotikumok


A megfelelő mennyiségben szervezetbe jutó, a szervezetre jótékony hatást kifejtő mikroorganizmusok, más néven probiotikumok rendszeres bevitele támogatja az egészséges bélflóra fenntartását, ezáltal az immunrendszert is.
Probiotikumokhoz hozzájuthatsz például probiotikus tejtermékek fogyasztásával. Probiotikumokkal antibiotikumos kezelés mellett alkalmazott étrend-kiegészítők révén is támogathatod  szervezetedet.
Többek között a gabonafélékben, banánban vagy a vírusellenes hatásáról ismert fokhagymában, vöröshagymában, póréhagymában találhatóak olyan összetevők, ún. prebiotikumok, amelyek a probiotikumok táplálékául szolgálnak, növekedésüket segítik. 

Igen, ez a különbség: a probiotikumok  hasznos mikroorganizmusok, a prebiotikumok pedig a táplálékaik – ezek együtt segíthetik immunrendszered működését.

 

Vitaminok
Hetente iktass étrendedbe az anyagcsere-folyamatokhoz fontos B1-, B2-, B6- vitaminokban, ásványi anyagokban és élelmi rostokban bővelkedő szárazhüvelyeseket, például babot, sárgaborsót, lencsét.



Energia-egyensúly


Tudatos táplálkozással fokozhatod szervezeted fertőző betegségekkel szembeni ellenálló-képességét. Emellett megfelelő nyersanyag válogatással és zsírszegény ételkészítéssel kivédheted a plusz kilók megjelenését is. Az energia-egyensúly megvalósításához mindemellett azonban fontos, hogy ősszel is keresd a lehetőséget a mozgásra: kirándulj, sétálj, kocogj minél többet! A friss levegőn eltöltött aktív órák különösen jót tesznek majd az immunrendszerednek!