Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Reggeli rostok a családnak

A reggeli rostfogyasztás kiemelkedően fontos az egész család számára.

Mivel hétköznap a család tagjai általában házon kívül étkeznek (munkahelyen, óvodában, iskolában), a reggeli az az étkezés, amit leginkább ellenőrizni tudsz. Ezért kiemelten fontos, hogy a család napindító étkezése legyen kiegyensúlyozott, amely biztosítja a szervezet számára szükséges tápanyagok és vitaminok jelentős részét. Legfontosabb, hogy tartalmazzon zöldséget, gyümölcsöt, teljes értékű gabonát, tejtermékeket vagy húsfélét és elegendő folyadékot. 

  • A szendvics vagy a pékáru például teljes értékű gabonából készüljön, a tejtermékekből, felvágottakból pedig inkább az alacsonyabb zsírtartalmút válasszuk.
  • A gyümölcsök közül nemcsak ásványi anyagokban, hanem rostban is gazdag az eper, a málna, a cseresznye és szinte az összes piros gyümölcs.
  • Kiváló rostforrás még az alma és a körte és a zöldségek legtöbbje.
  • A rostok mellett hozzájárul a napi folyadék- és kalciumbevitelhez a teljes kiőrlésű gabonapehellyel bevitt tej is.