Pörköltre fel!

Villám mexikói a sütőből - Receptek a nagyvilágból

Pizza hétvége okosan

Avagy pizza készítési trükkök a kiegyensúlyozott táplálkozás jegyében.

Először is fontos megjegyeznünk, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozás lényege alapvetően abban rejlik, hogy nem kell magadtól semmilyen alapanyagot megvonni (ami nem káros a szervezetedre), csak a mértékletességre és minőségre figyelj oda. 

Persze természetesen vannak jobban és kevésbé ajánlott alapanyagok. Így például, ha teheted, fogyassz teljes kiőrlésű gabonaféléket, és rostokban, vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag ételeket. 

Azért ha időnként lecsúszik egy pár szelet pizza, még nem dől össze a világ smiley  És a jó hír az, hogy a pizzát is tudod „okosan” készíteni:

  1.  A sima lisztet cseréld le teljes kiőrlésű tönkölybúza lisztre.
  2.  Zabliszttel is nagyon finom lesz a pizza. Ha nincs otthon zabliszted, darálj le hozzá zabpelyhet.
  3.  Figyelj a tészta vastagságára. Az eredeti olasz pizza tésztája hajszálvékony. Te se hagyd vastagon, inkább a feltétekre helyezd a hangsúlyt.
  4.  Válassz „okosan” feltétet! Angolszalonna és zsíros kolbász helyett sovány húst tegyél rá, és/vagy rengeteg zöldséget.
  5.  A zöldségeket ne süsd túl sokáig, hogy minél jobban megőrizzék vitamintartalmukat.
  6.  Mi magyarok sajnos elég kevés halat fogyasztunk, pedig szükség lenne rá az egészséges táplálkozáshoz. A tonhalas pizza viszont isteni. Ízesítsd a teljes kiőrlésű pizzát tonhallal, egy kevés lilahagymával és olívabogyóval.
  7.   Próbáld ki az „alternatív” pizzákat, mint a karfiolpizza. Ezek csak nevükben és formájukban hasonlítanak a pizzára, hagyományos tészta helyett a pizza alap zöldségből készül. Egyszerűen, könnyen elkészíthető, és nagyon finom.

 

Nestlé tippünk
Ha nincs kedved a pizza szósszal bajlódni, próbáld ki a MAGGI gombás-olivás paradicsomszószt, vagy a MAGGI üveges szószok bármelyikét, melyek csak olyan alapanyagokból készültek, melyeket a saját konyhádban is megtalálhatsz. 

 

Pizza alaprecept: Keverj össze 500g lisztet, 1 csomag élesztőt, 2 ek olívaolajat, 2dl langyos vizet, ízlés szerinti mennyiségű sót és cukrot, keleszd 1 órán keresztül, nyújtsd vékonyra, és 180 fokra előmelegített sütőben sütőpapíron süsd 12-14 percig.