Élelmi rostok az étrendben

Fontos tények a reggeliről és a reggelizésről

Nyári tízórai és uzsonna tippek

Évközben sokkal egyszerűbb tartani a napirendet, míg nyáron több a program, könnyen felborul az étrend. Itt van 5+1 tipp, hogy ne maradjon ki a tízórai és az uzsonna.

A kiegyensúlyozott táplálkozás szempontjából fontos a rendszeres, napi ötszöri étkezés, ezért nyáron, a rengeteg izgalmas program közben is figyeljetek, hogy ne maradjon ki a tízórai és az uzsonna.

A következő tippekkel könnyebb lesz ezt megvalósítani:

  1. Nyaraláskor, utazáskor vagy akár kirándulás alatt is csomagolj gyorsan fogyasztható, de nem romlandó finomságokat. Ilyenek az egészséges ropogtatnivalók, gabonapehely vagy müzli szelet.
  2. Szerezz be mindenkinek saját gyümölcsös dobozt, amit feltöltesz almaszeletekkel, barackdarabokkal, cseresznyével, szőlővel. Tapasztalat, hogy a gyerekek többsége a darabokra vágott gyümölcsöket szívesebben fogyasztja!
  3. Ha otthon, nagyszülőknél töltik a gyerekek az időt, akkor legyen nyáron is a hűtőben joghurt, kefir. Friss gyümölccsel, gabonapehellyel, esetleg egy kis csoki forgáccsal felturbózva gyorsan készíthetnek akár ők maguk ínycsiklandó uzsonnát.
  4. Készíts házi szendvicskrémet (halasat, tojásost, márványsajtost), hűtőben tárolva több alkalommal is felhasználható szendvicsekbe vagy friss zöldségekkel mártogatósnak. 
  5. Táborozás előtt mindig érdeklődj az étkezésekről, mi az, ami szerepel a programban, és mik azok, amit neked kell csomagolni.

+1  A kisétkezések mellé mindig dukál egy pohár folyadék is. Tanítsd meg időben a gyerekeknek, hogy a rendszeres folyadékfogyasztás és étkezés az egészséges életmód szerves része.