Télen is fontos a folyadékpótlás

Beszédes csomagolás

Nyári folyadékpótlás lehetőségek

A változatos folyadékfogyasztás segít abban, hogy fenn tudd tartani tested megfelelő víztartalmát. Írásunkban tippeket adunk ennek megvalósításához.

Szomjoltásra legideálisabb az ivóvíz (csapvíz, ásványvíz, forrásvíz), ami energiamentes, ezért folyadékigényed nagy részét ebből ajánlott fedezni. Naponta igyál 8 pohár folyadékot (1 pohár 2-2,5 dl) – ebből legalább 5 pohár ivóvíz legyen!  

 

Mértékkel lehet…

 

A folyadékbevitel színesítésére – az energiatartalommal kalkulálva – beiktathatsz natúr gyümölcs- és zöldségleveket, cukortartalmú teákat, üdítőitalokat, tejes italokat (pl. kakaó, tejeskávé, gyümölcsös tejturmix) is. Az összes hozzáadott cukorból származó beviteled azonban napi energiafelvételed 10%-át ne haladja meg – 2000kcal-ás energiaszükséglet esetén ez napi max. 200kcal, ami kb. 50g cukrot jelent.

A koffeintartalmú italok – pl. kávé, fekete tea, zöld tea – fogyasztásánál tartsd szem előtt az ajánlott limitet (max. 400 mg koffein/nap). 

 

Mindig legyen nálad folyadék , hogy akkor se válj vízhiányossá, ha például hosszabb ideig várakozni kényszerülsz.
 

 

Az értékes gondolatokat köszönjük szakmai partnerünk, az MDOSZ kollégájának, Szász-Győző Zsuzsannának!