Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Milyen a kiegyensúlyozott reggeli?

Egyre többször hallod, mennyire fontos a kiegyensúlyozott reggeli az egész család számára? Mit is jelent ez?

A dietetikus szakemberek szerint a teljes értékű reggeli mindenképpen tartalmazzon:

  • zöldséget vagy gyümölcsöt,
  • teljes értékű gabonát,
  • tejterméket,
  • folyadékot.

Fontos, hogy a szendvics vagy a pékáru ne finomított fehér lisztből készüljön, hanem teljes kiőrlésű gabonafélékből, az ezekben található rostok ugyanis segítik az emésztésünket, illetve nagyobb ásványi anyag és vitamintartalommal bírnak.

A zöldség és gyümölcs kiváló vitaminforrás, ezekből hasznos, ha az idénynek megfelelő, lehetőleg a lakóhelyedhez közel termőt választod.

„Nagyon fontos a kellő mennyiségű folyadék fogyasztása is már a reggelinél” – hívja fel a figyelmet a dietetikus szakember. „Főleg a gyerekek hajlamosak keveset inni, ezért őket mindenképpen kínáld meg innivalóval minden alkalommal. Reggel ez a folyadék lehet víz, tea, vagy akár egy pohár kakaó.”

Kínálhatod őket Nesquik kakaóval, vagy gabonapehellyel, ami nemcsak finom, gyorsan elkészíthető, de fedezi a gyerekek vitamin és ásványi anyag szükségletének egy részét is. Tejjel fogyasztva ráadásul kalciumot is tartalmaz, így az édesanyák kedvence is lehet akár rohanós reggelen is.