Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Még több tipp a megfelelő hidratáltságért

További tippeket ajánlunk egyenletes folyadékbevitelhez. A rendszeres folyadékpótlás a kiegyensúlyozott élet elengedhetetlen része

Cikkünk első részéhez hasonlóan itt is zárójelben feltüntettük az élelmiszerek jellemző víztartalmát!

Hidratálási fortélyok

 

Színesítsd a repertoárt!

Hozzáadott cukrot nem tartalmazó 100% gyümölcs-, illetve zöldségtartalmú ital is részét képezheti folyadékbevitelednek napi 2 dl mennyiségben.

Úgy indulj útnak, hogy mindig legyen nálad folyadék!

2-3 dl mennyiség egy kis táskában is elfér, így akkor sem kell szomjaznod, ha például egy közlekedési dugó miatt hosszabb várakozásra kényszerülsz.

Vacsorához fogyassz zöldségféléket!

Egy zöldsaláta sok (kb. 90%) vizet tartalmaz. Joghurtos öntettel (kb. 80%), vagy pl. sajttal (kb. 40-60%), valamint korpás zsemlével (kb.30%) együtt nemcsak éhségedet csillapítja, hanem tested folyadékszükségletét is pótolja. 

Lefekvés előtt hörpints fel egy pohár vizet!

Ezzel is támogathatod szervezeted (veséid) kiválasztó működését. 

Készíts folyadékot az ágyad mellé!

Amennyiben éjjelente időnként felébredsz arra, hogy kiszárad a torkod, megkönnyíti az esti pihenést, ha kéznél van pár korty víz.

A hidratált állapot megőrzését segítő különböző koffeintartalmú italok – pl. kávé, fekete tea, zöld tea – esetében figyelj a mértékletességre. 

 

Az értékes gondolatokat köszönjük szakmai partnerünk, az MDOSZ kollégájának, Szász-Győző Zsuzsannának!