Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Kiegyensúlyozott táplálkozás a gyakorlatban

Bár már kívülről fújod a kiegyensúlyozott étrend ajánlásokat, mégis problémát okoz a gyakorlati megvalósítás? Segítünk.

  1. Ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű szénhidrát kerüljön az asztalra, ne hagyd ki a főétkezésekkor. Reggelire teljes kiőrlésű pékárut, vagy teljes értékű gabonából készült gabonapelyhet válassz, ebédre pedig a köret egy része legyen például barna rizs, sütőben sütött burgonyacikkek, fűszeres kuszkusz vagy bulgur.
  2. A napi ételmennyiség fele legyen zöldség vagy gyümölcs. Reggelire a zabkásához, vagy a müzlibe keverj gyümölcsöt, a szendvics mellé mindig kerüljön bőven zöldség. A zöldség krémlevesek akár fagyasztott zöldségből is kitűnőek, a főételek mellett a köretben mindig legyen zöldség.
  3. Reggelire a gabonapehely sovány tejjel nem csak a teljes értékű gabonafogyasztás miatt jó választás, hanem kielégíti a napi tejfogyasztás egy részét is.
  4. Szintén a tejfogyasztást oldod meg egy pohár reggeli kakaóval.
  5. Tízóraira és uzsonnára egyél gyümölcsöt pár szem olajos maggal, vagy rágcsálj nyers zöldséget!
  6. Ne ragadj le a hagyományos salátáknál, kísérletezz bátran! Változatos hideg és meleg saláták készíthetők zöldségből és gyümölcsből. Étvágycsinálóként olvasd el saláta receptjeinket szőlővel és körtével!
  7. Próbálj ki olyan konyhai módszereket, melyekhez nem kell sok zsiradék. Ilyen a párolás, a sütőzacskó vagy a grillezés.
  8. Ne feledkezz meg a folyadékfogyasztásról. Cukros italok helyett igyál vizet, legalább napi 8 pohárral. Legegyszerűbb, ha a napi rutinba iktatod be, például minden étkezés előtt iszol egy nagy pohár vizet.