Vendégváró taco tál

Gombaleves kétféleképpen

Így szoktasd rá a családot a halfogyasztásra

A változatos, kiegyensúlyozott étrendbe beletartozik a rendszeres halfogyasztás. Mutatunk pár trükköt, hogyan csempészheted be a hétköznapi étkezésekbe.

Karácsonykor a legtöbb ünnepi asztalon található halétel, aztán évközben sajnos csökken a halfogyasztás iránti lelkesedés. Pedig nagyon fontos része az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásnak, ezért mindenképp érdemes hetente legalább egyszer halat enni. Amellett, hogy remek fehérjeforrás, gazdag omega-3-zsírsavakban, amelyek szív-érrendszert védő, immunrendszert erősítő, gyulladáscsökkentő hatásúak.

Ahhoz, hogy a gyerekek már kiskoruktól örömmel fogyasszák, fontos a szülői példa. Ha teljesen természetes, hogy az étrend része a hal is, nagyobb eséllyel fogják szeretni a gyerekek.  

 

Próbáld ki ezeket a trükköket, hogy a család összes tagja rendszeresen és szívesen fogyasszon halat:

  1. Tarts otthon halkonzervet, amit könnyen előkaphatsz, ha egy villámvacsorát szeretnél összedobni. Készíts tonhalsalátát teljes kiőrlésű pirítóssal és sok zöldséggel, vagy egy gyors halkrémet, amit akár melegszendvics krémként is használhatsz. Ebben a formában a gyerekek is nagyon szokták szeretni.
  2. Legyen a mélyhűtőben mirelit hal. Sokszor azért nem készítünk halat, mert nehezen jutunk el a halashoz. Jó hír, hogy a hal remekül bírja a fagyasztást, és gyorsan ki is enged. Így akár az utolsó pillanatban is bevetheted.
  3. Készíts „gyerekbarát recepteket” a gyerekeknek. Ahogy a halrudacskát imádják, úgy a halfasírtot is szeretni fogják, de a fent említett halkrém is könnyen lecsúszik majd.
  4. Egyetek filézett halat. Ha megkérdezed a felnőtteket, miért nem esznek gyakrabban halat, rendszeresen felmerül az okok között a szálkák okozta kellemetlenség. Mi sem egyszerűbb, egyetek halfilét.
  5. A kevesebb néha több! Sok háziasszony azért idegenkedik a halas ételektől, mert lelki szemei előtt a rettegett halászlékészítés lebeg. Pedig a hal nagyon hálás alapanyag, kevés vajon vagy olajon 3 perc alatt megsül és egy kevés só és bors, esetleg pár csepp citromlé bőven elég a fűszerezéshez. Ha pedig a sütéssel sem szeretnél bajlódni, alufóliába csomagolva 200 fokos sütőben 25-30 perc alatt omlósra párolódik a hal.

 

Nestlé tippünk
Zsiradék és fűszerek hozzáadása nélkül is omlós, ízletes sült halat készíthetsz a Maggi Szaftos Csirke Steak Alap segítségével. A csomagban található fűszerpapírok halak sütéséhez is kiválóan használhatók, nem kell mást tenned, mint a halszeleteket becsomagolni a papiruszba, és serpenyőben, közepes hőfokon oldalanként 2-2 percig sütni.