Keresés

Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Hogyan figyeljen a folyadékpótlásra a kisgyerek?

Hogyan érd el a gyerekeknél, hogy figyeljenek a kiszáradásra, és igyanak eleget? Tanítsd meg őket a fontos jelekre, így önmaguk is felismerhetik, ha dehidratáltak

A gondolkodásért, emlékezésért és tanulásért felelős szervünk, az agy fő alkotóeleme – több, mint 2/3 része -  a víz.  
Ezért gyerekkorban, ebben az intenzív tanulási időszakban, az agy fejlődéséhez a szervezet hidratálása kiemelkedően fontos.

Az éltető víz

Az ember akár 3-5 napig is kibírja víz nélkül végső esetben, de ennél jóval rövidebb idő alatt egészségtelenül kiszáradhatunk. Melyek azok a jelek, amik arra utalnak, hogy szervezeted nem jutott elég folyadékhoz? 

  1. Szomjúság - Ha szomjas vagy, az azt jelenti, hogy már fennáll a folyadékhiányos állapot. Ahhoz, hogy ezt elkerüld, igyál napközben is rendszeresen kisebb mennyiségű folyadékot. Ez különösen fontos a gyermekek számára, akik még nem éreznek olyan erős késztetést a folyadékpótlásra, mint a felnőttek.
  2. Fáradtság - Ha eleget aludtatok, de mégis fáradtnak érzik magukat a srácok, nyűgösek, könnyen lehet, hogy ezt a folyadékhiány okozza. 
  3. Fejfájás -  A dehidratáltság okozhat szájszárazságot, de akár fejfájást is, a legkisebbek erre még nem tudnak panaszkodni, előzd meg ezeket rendszeres kínálással.
  4. Mozgékonyság hiánya - A folyadékhiány jele lehet szédülés is, ha elmegy a kedv a szaladgálástól, elnyúlnak a gyerekek a székeken, gyanús, hogy szomjasak.
Gyerekeknek egy gyors önteszt – tetszeni fog nekik
A vizelet színe is elárulhatja, mennyire jól hidratált vagy. Minél sötétebb, annál több folyadékra van szükséged.